50 saker - Ett år av skapande

Jag tänkte att jag skulle sammanfatta det skapande jag har gjort under 2015, visserligen är väl bakning och matlagning också en typ av skapande, men det har jag inte tagit med här. De flesta är DIY:s av olika slag, klicka på bilderna för att komma till respektive inlägg (länkarna öppnas i nya fönster).
 
Jag får det till 50 saker som jag har skapat! En del av är under Monthly Makers flagg, här kan ni läsa mer om det. Jag har i och för sig fuskat lite, för det är med några inlägg från slutet av förra året med (då jag startade bloggen) men å andra sidan har jag faktiskt gjort lite grejer som inte kommit upp på bloggen också. Jag hoppas att det här kan funka som ett litet inspirationssamlingsinlägg i alla fall :)
 
  
Jag gjorde origamiblommor och vek en bok till ett cirkustält, visade hur man lätt förändrar saker med färg och gjorde en enkel kottdekoration. 
 
  
Jag fick dille på sgjordedrorde origamistjärnor och stjärnor av pinnar, tvinnade ett ståltrådsträd och gorde ett smyckesträd av ståltråd. 
  
Sedan gjorde jag glasunderlägg med kartor, en förvaringskorg i tyg och en anslagstavla med skoltavelfärg.
 
        
Förra årets vinterdekoration såg ut såhär, jag gjorde om en billybokhylla till ett vitrinskåp, gjorde egen tvål och klädde in en förvaringslåda i tapet.  
 
  
Jag tillverkade en oljelampa av en glödlampa, gjorde en origamilampa och honecomb pom poms. 
 
  
Sedan blev det dags att armsticka en halsduk och sy ett babynest av tyg och i Monthly Makers återbrukstema blev det bokstöd av gamla lp-skivor. 
 
   
 Samma månad gjorde jag även ett vinställ av desamma, jag gjorde även världens bästa läppbalsam och flätade en korg av tapeter.
 
  
I hallen behövdes en ny hylla, så jag byggde en, till påsken gjorde jag en kruka av lera, ägg i betong
 
   
och pimpade lite påskägg. Sedan gjorde jag egen ringblomsolja och en babywrapfilt att ha i bilstolen. 
 
 
 
  
 Av ringblomsoljan gjorde jag sedan ringblomssalva som verkligen ä hur bra som helst till både insektsbett och bebis. En amningskudde blev det också och lite geometriska figurer av tändstickor.
 
    
Under våren och sommaren blev det lite mindre skapande (Jag skyller allt på Wincent) men ett stort rabarberblad blev fågelbad i betong. På tema rymden gjorde jag en stjärnkonstellationslampa och så uppgraderades tvättkorgen med lite textil. Till Wincents namngivning gjorde jag pom poms som dekorationer
 
  
och gjorde egna inbjudningskort. Jag sydde en sovorm och gjorde lotionbars.
 
 
Sedan kom lödkolven till användning när jag gjorde namnklossar. Jag stöpte ljus tillsammans med ett gäng tjejer och tanter i församlingshemmet där jag bor.
 
    
På tema garn knåpade jag ihop en drömfångare och med kastanjer som jag plockade gjorde jag ett hjärta och en höstkrans att sätta på dörren. Till fars dag gjorde jag matchande kläder till Ola och Wncent.
 
    
Årets vinterdekoration fick sällskap av en hjort, till vintermörkret gjorde jag även en lysande stjärna och en mosskrona med lite belysning. För att pigga upp den vintertrött huden gjorde jag en bodyscrub.
 
    
 
Och sist men inte minst så blev det en vintrig väggdekoration och
så gav jag mig på att etsa glas med glasetsningskräm.
 
Mina favoriter är nog oljelampan, ståltrådsträdet, krukan som ser ut som äggskal, drömfångaren och den vintriga väggdekorationen.
 
Wincents favorit är definitivt sovormen även om babynestet också var en favorit ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Mikaela:

Jag gillar verkligen ståltrådsträdet och origamilampan, men så mycket fina grejer du hunnit göra trots att du fått barn i år som jag antar kräver mycket av ens tid, imponerande! :)

Svar: Haha ja jag trodde nog inte riktigt att det skulle bli så mycket, men vill man så finns det lite tid, man får prioritera bort onödigt slötittande på tv och sånt så hinner man en hel del. :)
inspirami.blogg.se

#2 - - Alicia:

Vilket härligt kreativt och konstruktivt år! Och vad peppande och bra det är att se sina alster sammanställda såhär. Jag kände lite att jag inte hinner göra nån egen sammanställning i år, med decembertemat som ska sammanfattas, men jag undrar om jag inte ska försöka fixa en ändå... Den får väl komma sent!
Gott kreativt 2016 på dig! :)

Svar: Tack! Ja det är verkligen häftigt när man sammanställer allt och ser hur mycket och vad man har gjort :D Det tycker jag att du ska ordna, det är alltid roligt att kolla på! Desamma!!
inspirami.blogg.se

#3 - - Amanda:

Men jösses vad mycket fint du har gjort under året! :)

Svar: Tack! Jag blir så glad när det uppskattas! :)
inspirami.blogg.se

#4 - - Angelnrone:

Hejsan kreativa du!

Tack för att jag fick se allt fint du gjort, jag är kreativ själv och fick må ga fina tips! Gör d nåt att man lånar något? Rabarberlöven är fina, de jag har gjort älskar småfåglarna att bada i:) Jag blev fascinerad av cirkustältet ska jag prova att göra till barnbarnens rum när de hälsar på. Stjärnorna tänkte jag också prova, för stirmen Ghorm tog vårt vackraste träd som har så fina grenar lite sammetsaktiga så då får man användning av det med kul!
Armstickning det lät ju kul!! Kan man googla på nätet hur man gör eller har du hittat på det sjäv?
Så duktig du är kramar och ett Gott slut o ett Gott nytt år önskar Angelnrone☆♡☆

Svar: Hej! Varsågod! Det är superroligt när man kan inspirera andra med det man gör också! det går bra att du lånar bilder och lägger ut bara du länkar till min blogg i samband med bilden :) armstickningen är lättast att hitta en video på Youtube, bara dök på armstickning så kommer det upp! God fortsättning! Och säg gärna till om du gör något som är inspirerat av det jag gjort!
inspirami.blogg.se

#5 - - Angelnrone:

Tack för ditt svar :)
Ska kolla videon, självklart länkar jag till!
Och just nu håller jag på med smycken, babyskor, hårband t baby och lite målning, men jag berättar när jag har gjort något av ditt fina här!
God fortsättning till dig med☆♡☆ Angelnrone

Svar: Superbra! Härligt, låter som att du har fullt upp med skapande i alla fall :)
inspirami.blogg.se

#6 - - Ruth | HungryHeart.se:

FEMTIO DIY-projekt? Respekt! =) Fantastiskt fina, varierade och fantasifulla är de också. Jag är alldeles särskilt svag för cirkustältet, kottdekorationen och äggkrukan. Och så blir jag så glad när jag ser att det är fler som håller på med origami!

Svar: Tack! och jag som kände att det var lite lite :P det är ju inte ens ett i veckan haha fast jag har ju faktiskt blivit mamma mitt uppe i allt också ;) Jag tycker det är väldigt kul med origami, men jag kan inte så mycket, fast jag testar mig fram lite :)
inspirami.blogg.se

#7 - - - M A R I A E L I S A B E T H - MILLIONWISHES.SE -:

Så mycket fint! Har precis hittat erat "Monthly Makers" och ni gör så grymt mycket fina grejor! Blir väldigt inspirerad!
Älskar också "äggskals-krukan" och ska försöka göra en liknande till denna påsk jag med.
Jag hoppas 2016 blir ett fantastiskt kreativt år för alla :)

Svar: Kul att du har hittat Monthly Makers och att du blir inspirerad, det är ju en av de saker vi vill att alla ska bli! Hoppas att du är med och deltar under 2016! Det hoppas jag med på!!
inspirami.blogg.se

#8 - - Wilda:

åh wow så mycket fina fiffiga saker! SÅ imponerad över din kreativitet och proffsighet.

Svar: Tack! Åh vad glad jag blir! :)
inspirami.blogg.se

#9 - - Stina - Stinas tillvaro:

Så mycket fint du skapat. Är extra förtjust i betongäggen!

Svar: Tack! Ja det är superfina och väldigt enkla att göra :)
inspirami.blogg.se