Wincents Namngivning - så här gjorde vi

 Förra lördagen hade vi ju namngivningskalas för Wincent. Vi bokade in en liten fotografering av oss och Wincent innan själva ceremonin, de bilderna har vi dock inte fått ännu, men jag täntke visa lite bilder som jag tog och berätta hur vi gjorde. 
 
Såhär såg lokalen ut efter lite pyntning.
 
Vi beställde superfina servetter från Calligraphen som vi la på tallrikarna
 
och pyntade över mat/fikabord och presentbord med pompoms (en diy på det kommer snart).
 
Själva namngivningsceremonin gjorde vi så här:
* Olas brors fru, Elin,  höll i själva ceremonin som började med att hon välkomnade alla gäster, berättade lite om själva namngivningen och vad det är och sedan läste hon dikten "älskade barn".
 
* Vi hade två musiker, varav en, en barndomskompis till mig som sjöng och spelade "Livet i min famn". Den låten är så otroligt fin och jag började såklart böla lite haha
 
* Jag och Ola berättade om namnen vi valt till Wincent och varför vi valt dem, han heter numera Wincent Lars Joel.
 
* Själva namngivningen, Elin välkomnade Wincent till världen och höll ett lite tal och så kom mina systerdöttrar fram med en namntavla som jag gjort och ett lyckoklöverhalsband (som Wincent fick i namngivningspresent av min moster) som en symbolisk handling att han fått sina namn. 
 
*Låten "Välkomen hem" spelades, den är också superfin!
 
*Min syster läste en dikt (som hon även hade gjort en fin tavla av).
 
*Elin avslutade och berättade om mat och fika och lite sånt. 
 
Så här ser namntavlan ut som jag gjorde till Wincent. 
 
Smörgåstårtan beställde vi
 
Men den vegetariska och mjölfria gjorde jag efter ett legendariskt recept från en kompis mamma, sedan pyntade mamma till utsidan på den.
 
Efter smörgåstårtan blev det lite mingel och fotografering medan fikat dukades fram.
Gästerna fick också fylla i en sån här. Tanken är sedan att jag ska göra typ en gästbok där foto och lappar sätts ihop så att Wincent kan se vilka som var med och vilka som gett vilka råd.
 
Fikat hade jag försökt att göra med temafärgen lila och som ni ser så blev det en hel del, kanske lite mycket.. Jag hade gjort små skyltar där det stod vilken typ av kaka det var och även allergiinfo t.ex om den var nötfri/laktosfri/mjölkfri det var en uppskattad grej, så ett hett tips till er som har gäster med någon allergi/intolerans. 
 
med tanke på att det serverades tårta också, jag själv åt knappt nån tårta alls och det blev en hel del över. Men en del av det roliga är ju att baka tårtorna, jag testade att göra rose swirl tårta för första gången, lite svårt men det blev ok. 
 (Från vänster till höger, uppifrån och ner) Frozen chocolate cheezecake, Moussetårta med björnbär och vitchoklad, Rose swirl tårta med hallon och choklad, Marsipantårta med jordgubb och vanlij och Marängtårta med lemoncurdgrädde och blåbär.
 
Jag säger det igen, vi var skapligt mätta ;)
 
Under fikat passade vi även på att ha paketöppning och vi fick hjälp av båda mina systerdöttrar och mina kusiner med själva öppnandet. Wincent fick massor med bra och fina presenter som han kan uppskatta både nu och senare. 
 
Vi är supernöjda med hela dagen, allt var verkligen lyckat även om vi saknade några som var sjuka och några som inte kunde komma av andra anledningar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Mikaela:

SÅ MYCKET BAKELSER!!! Förstår att ni var mätta haha, allt ser underbart gott ut! Låter som det var en jättemysig dag också. Gillar verkligen tanken på en sån där gästbok, det är nog jättekul att bläddra i sen när Wincent är äldre :D

Svar: Haha jo, nu känns det som att man klarar sig utan sötsaker ett tag :P jag hoppas att han tycker det också, om inte annat är det nog roligt för oss att läsa sen med ;)
inspirami.blogg.se

#2 - - Amanda Jona [SPONTAN]:

Alltså jag dör så fint allting var!

#3 - - Jess:

Så fint ni ordnat! Blir inte lite sötsugen nu, haha ;)

Svar: Tack! hehe nä inga frestelser där inte ;)
inspirami.blogg.se

#4 - - Vajb:

Så otroligt fint! :)

Svar: tack! :)
inspirami.blogg.se

#5 - - Emilie:

Blev mammas smörgåstårta bra? Gud vad synd att vi inte kunde komma. Ser väldigt fint och GOTT ut! ;)

Svar: Den blev superbra! Jättegod och väldigt uppskattad! :D får fixa fler kalas helt enkelt ;)
inspirami.blogg.se