DIY: Uppdatera en kartong

 
Förvaring känns det som att man aldrig kan få nog av, men det är inte alltid lätt att hitta just det som man vill ha till ett bra pris eller så kanske man gör om så att den förvaring man har inte passar in längre. Men har man en skokartong eller någon annan kartong/förvaring hemma redan så är det superlätt att göra om den genom att klä in den i tapet eller tyg.
 
Det du behöver är en kartong (jag hade en gammal kartong från ikea hemma som jag egentligen aldrig tyckt om utseendet på), tapet, linjal, penna, sax, lim och några klämmor (inte med på bilden). Ett tips är att kolla i den närmsta färgbutiken om de säljer ut enstaka rullar billigt. Sen är det bara börja slå in kartongen och limma kanterna. Fundera på vilken sida du ska ha framåt för att få de snyggaste kanterna åt det hållet.
 
Såhär gjorde jag i hörnorna (är inte det ett konstigt ord btw haha).
 
Visst blev det bra, jag är supernöjd!
 
#1 - - Mikaela Puranen:

Superbra blev det! Tycker det är så svårt med hörnen när jag gjort liknande grejer, men ser ut som du har en riktigt bra lösning på det!

Svar: Tack! ja det har tagit några vändor för att få det bra, men det här är det som funkar bäst än så länge :)
inspirami.blogg.se

#2 - - Matilda:

Superfint! Har kastat alldeles för många lådor som jag har tröttnat på genom åren, utan en tanke på att man ju kan klä om dem.

Svar: Jag vet hur det är, jag har gjort likadant förut :)
inspirami.blogg.se