Fullt upp och Monthly Makers

Ja nu var det länge sen det blev ett inlägg, men jag har haft fullt upp, livet har liksom kommit emellan lite och jag har inte suttit vid datorn knappt en minut. Jag har haft hur mycket som helst att göra inför Wincents namngivning som är på Lördag. Så förutom allt det vanliga så jag har bakat, sytt, fixat namntavla, skyltar, dekorationer mm men mer om det får ni efter lördag helt enkelt.
 
Men jag har i alla fall lyckats skapa något till Monthly Makers denna månaden med. Temat var ju natur och jag har helt enkelt använt mig av naturmaterialet trä. Det kanske inte är så roligt om man inte har barn (men vad vet jag, det går säkert att göra typ god jul klossar eller nåt ;).
 
Men jag har gjort bokstävsklossar till en kompis barn som då som ni kan se heter Lovisa.
Jag sågade till klossar av regel som är 45*45 så att det blev kuber och sedan tog jag lödkolven och brände in bokstäverna.
 
Det var inte helt lätt och ganska pilligt men jag tycker ändå att det blev ganska bra och att klossarna blev fina. Mer om hur jag gjorde kommer en annan dag. 
 
Gå in hos Mikaela och länka erat bidrag i hennes inlägg som dyker upp under morgondagen!
 
Följ Monthly Makers på Facebook och se vad som är på gång!
 
Förutom jag själv är det de här 11 bloggarna som ligger bakom Monthly Makers:
SandraMikaelaJessicaJessEmelieElsaBeatriceBeataAnna MaríaAliciaAgnes
 
 
#1 - - Katarina:

Roligt att kunna lägga sitt eget namn och kul komplement till antagligen redan befintliga klossar. Jag hade tänkt göra liknande till brorsonen men hans föräldrar gick över till mjuka klossar istället så det blev inget av det då.

Svar: det är det som jag tycker är så bra, att de både kan stå och vara fina men också lekas med och lära sig bokstäver eller sitt namn :)
inspirami.blogg.se

#2 - - Mikaela:

Bokstäverna blev ju sjukt fina, att du lyckades få till de så bra med en lödkolv! Eller det är kanske jag som minns dåligt pga typ 10-15 år sedan jag använde en lödkolv senast, men jag har för mig att de var lite halvklumpiga och svåra att få till detaljer med ;)

#3 - - Louie:

Men så fina!

#4 - - Form&Känsla:

Men vilken jättefin present att ge bort, och få! Skulle vara fint att ha som prydnad även till större barn/linda

Svar: Jag tycker det med, tror att jag ska göra till Wincent sen med när vi väl gjort iordning hans rum :)
inspirami.blogg.se

#5 - - Vajb:

wow! så fina!

#6 - - Jess:

Jättefina!

#7 - - Alicia:

Jag tycker visst det är en kul idé, trots barnfritt hem! Skulle gärna göra nån flirt med barnklossar fast skriva elaka ord som "elände" och "ond bråd död". Eller en trollformel från Harry Potter. Fiffigt konstruerat av regeln och mycket prydligt lött!

Svar: haha men åh det hade ju varit helt underbart! jag röstar för Harry Potter! :D
inspirami.blogg.se

#8 - - Jessica:

Oj jösses vad skillat lött! Tycker det är svårt att få det slätt ju!

Svar: Tack! jo med det är det, det ser nog kanske lite slätare ut än vad det är även om jag försökte göra det jämt.
inspirami.blogg.se

#9 - - Fanny:

Jättefina! Roligt att bränna med lödkolv! Hade varit kul att testa igen, det var så många år sedan jag gjorde det!

Svar: Superkul verkligen, men ganska jobbigt också haha ja det var väl i högstadiet senast nån gång för min del!
inspirami.blogg.se