DIY: Armstickad halsduk

Igår fick jag för mig att testa på det här med armstickning, jag har sett det lite varstans innan och häromdagen hittade jag lite garn för 10kr nystanet så jag hade 4st hemma redan. Den känslan älskar jag, ni vet när man får för sig att göra något eller får en idé och så visar det sig att man redan har alla saker hemma. Jag kollade igenom en video innan och sen var det bara att testa. Och summan av det hela, det var lätt, det gick fort och det blev rätt bra. Den här blev ganska tjock, vilket passar bra nu när det fortfarande är kallt, men jag ska nog testa att göra någon lite tunnare till våren sen. Tyvärr blev inte färgerna så bra, jag har problem med att få framförallt lila och turkosa färger bra på bild, nån som har något bra tips?
 
Här står min kära provdocka modell. Det som jag inte blev så nöjd med var avslutningen, jag tror att jag tänkte på nåt annat och tappade bort mig lite, men när man väl har den på sig så syns ju inte det. 
 
 
En liten närbild på själva stickningen ser ni ovan och videon jag kollade på har ni här nedanför. 
 
 
#1 - - Mikaela:

Fin halsduken blev! Gillar verkligen idén med armstickning, så mycket enklare och snabbare än vanlig stickning :P Jag försökte göra en filt, det tog typ 4 timmar men det är ju jäkligt snabbt för en filt! Dock hade jag ett dåligt garn som gav mig utslag över hela armarna efteråt :/

Svar: eller hur, det är perfekt att det går så fort :) fast jag blev lite sugen på att testa att sticka något med stickor också, vi får väl se hur det går ;) Jag tänkte också på det med filt, men jag hade bara fyra garnnystan så det skulle bli en väldans liten filt :P Ajdå det lät inte som någon höjdare :/
inspirami.blogg.se

#2 - - Marie Mattsson:

Vilken rolig metod! Måste provas!! :D

Svar: Det tycker jag absolut! :)
inspirami.blogg.se