DIY Kastanjhjärta

För ett tag sen plockade jag ett gäng kastanjer hemma hos mina föräldrar och när jag sen blev sugen på lite höstpyssel så åkte de fram. 
 
Jag tog egentligen inga bilder under tiden, men det är verkligen superlätt! Man kan ju välja vilken form man vill, men jag valde ett hjärta. Det du behöver ha är kastanjer, najtråd, en avbitartång, stenlim (eller dyl), borrmaskin och borr.
 
Börja med att borra ett hål genom varje kastanj som är lite större än najtråden du använder (man kan nog använda en hammare och slå igenom en spik för att skapa hålet också). Trä sedan på kastanjerna på najtråden och forma till den form du vill ha. 
 
De flesta kastanjerna borrade jag mitt på men den som är i mitten högst upp mellan bågarna borrade jag lite högre upp för att det skase ut som att den går ner mer där. Kastanjen längst ner borrade jag som ett v där jag sedan stack ner ändarna på najtråden. Innan jag stack ner ändarna satte jag en limklick på varje ände. Sedan är det bara att välja ett band och fästa upp den med.
 
Och så fick den en plats i köket hemma hos mig. 
 
 
 
 
#1 - - Mikaela:

Jättefint!