DIY: Järntrådsträd

Häromdagen knåpade jag lite med järntråd och fick ihop ett träd, tyckte att det blev väldigt mysigt. Det var inte direkt svårt att göra, men lite pilligt och tar lite tid. 
 
Jag klippte av runt 35st lika långa bitar av järntråden och delade upp dom i tre högar. 
Sen vek jag varje hög på mitten så att det blev dubbelt så många.
Jag började med att snurra ihop själva mitten på trädet, jag lät "rötterna" vara så länge
Sen var det bara att jobba sig uppåt, forma själva kronan på trädet och förgrena hela vägen ut till det bara var två eller tre kvar, då vek jag ut dom och gjorde som en snurr på slutet. 
Till sist formade jag rötterna som jag snurrade ihop hårt med tången och formade till.
 
 
Det enda jag använde var en tång (som var slät på insidan för att inte göra märken) och en avbitare för att klippa tråden. Tänk på att det blir ganska mycket mindre när man snurrar ihop det så vill man ha ett stort träd så får man ta låånga bitar med järntråd. Och en sak till järntråden kan bli ganska skör när man vrider och böjer den så man får vara lite försiktig så att den inte går av.
Nu vill jag bara göra en bas till den med belysning i så att trädkronan gör mönster på väggen bakom. 
 
#1 - - HANNA GÖTHBERG:

Häftigt!

Svar: Tack! :)
inspirami.blogg.se

#2 - - Mikaela:

Wow den här var om möjligt ännu finare! Måste göra en sådan här snart!

Svar: Tack! det tycker jag absolut att du ska göra! Det är som sagt inte så svårt men lite pilligt och tar lite tid :)
inspirami.blogg.se

#3 - - Mac:

Fantastiskt fint träd blev det. Jag är intresserad av att köpa en av dig då jag behöver det för en fotoinstallation. Vänligen kontakta mig om detta skulle gå. Vänliga hälsningar, Mac:)

Svar: Tack! Tyvärr har jag inget till salu.
inspirami.blogg.se