Monthly Makers November - DIY lysande stjärna

Den här månaden hade jag så mycket idéer på vad jag ville göra, kanske för att temat ljus är så brett. Men snart är det ju december och då brukar vår utebelysning åka upp, så valet blev tillslut att göra dekorationsbelysning som man kan ha ute. Det är ett ganska lätt projekt men det kan vara bra att ha handskar då det sticks en hel del, jag hade inte det, såklart ;)
 
Till stjärnan gjorde jag en mall, för att göra pentagonformen av pappret kan du följa instruktionerna i det här inlägget (endast steg 1). Sedan ritade jag ut stjärnan och klippte ut den.
När jag sedan klippte ut formen i hösnät la jag till lite extra runt om så att stjärnan blir tredimensionell när den är klar. Jag gjorde alltså två stycken och sedan la jag dem mot varandra och tvinnade ihop kanterna. 
Så här blev stommarna jag gjorde. Jag hittade tre ljusslingor liggandes hemma så det blev även två stycken bollar. 
 
Den lilla bollen lyser lite svagare på grund av att det är en batterislinga. Men jag tro kanske att jag ska hänga stjärnan någon annanstans sen och göra en boll till istället att ha i trädet. 
 
På den stora bollen hade jag en genomskinlig ljusslinga och på de andra två gröna 
 
När de med gröna slingor inte är tända, syns de knappt. Så får de hänga till nästa helg tror jag, det är lite tidigt att tända julbelysningen redan nu tycker jag, även om kylan gjorde intåg denna helgen
 
 
Följ Monthly Makers på Facebook och Instagram se vad som är på gång!
 
Förutom jag själv är det de här 11 bloggarna som ligger bakom Monthly Makers:
SandraMikaelaJessicaJessEmelieElsaBeatriceBeataAnna MaríaAliciaAgnes
 
 
 
 
#1 - - Pernilla:

Vilka fina! Gillar verkligen idén med att göra dem tredimensionella. Jag kommer nog testa att göra något liknande någon gång :)

Svar: Tack! Kul att du gillade dem :) det tycker jag absolut att du ska, de blev supermysiga!
inspirami.blogg.se

#2 - - Mikaela:

Wow vad fina! Gillar särskilt bollen, den skulle vara jättefin inomhus också tänker jag :) Vilken kul idé, jag är lite inne på att göra något lite liknande fast med stålträd, får se vad det blir till slut! Tänkte experimentera med det idag ;)

Svar: Tack! :) jag gillar bollarna supermycket och jag tänker att man kan ha dem på sommaren också, tänk sommarfest med en massa bollar i trädgården :D haha längtar redan till sommaren :P åh vad spännande, nu blir jag nyfiken!
inspirami.blogg.se

#3 - - Stina - Tillvaron.se:

Så himla läckert, blev ju oerhört stämningsfullt med sånt härligt ljus utomhus :)

Svar: Tack! Jag kan inte annat än hålla med ;)
inspirami.blogg.se

#4 - - Sandra:

Alltså ÅH så fin stjärnan blev! Låter ändå relativt enkelt att göra den trots att den blev superproffsig. Hade velat ha en sån på vår uteplats nu i vinter :)

Svar: Ja men det var inte så svårt, lite pilligt och sticksigt bara ;)
inspirami.blogg.se

#5 - - Silje:

Ble jo kjempestilig og pent! :) Veldig virkningsfullt når det er mørkt ute, og det er jo også perfekt nå når jula nærmer seg!

Svar: Tack! Ja, det är perfekt, det är inte så mycket gatlysen där vi bor så det lyser upp lite nu i vintermörkret! :)
inspirami.blogg.se

#6 - - Pia:

Wow! De ser otroligt fina ut, med en väldans magisk touch på håll!

Svar: Tack! kul att du gillar dem :) och lite extra magi är ju aldrig fel!
inspirami.blogg.se

#7 - - Borgmästaren:

Så fint att ha i trädet. Och som du säger så syns de knappt i dagsljus.

Svar: ja det blev riktigt mysigt! :)
inspirami.blogg.se

#8 - - Alicia:

Nää vad fint! Så himla smart att bygga stomme av hönsnät :) Jag är superpepp på att börja julpynta! Blir tokig av all inspiration från detta tema ^^

Svar: haha jag med! vill pyssla och fixa hela tiden, men jag renoverar tvättstugan istället haha (visserligen ska ju halva tvättstugan bli pysselrum till mig med)
inspirami.blogg.se

#9 - - Ruth | HungryHeart.se:

Det är så himla kul med Montlhy Makers, för man får se en massa roliga tekniker och tolkningar som man aldrig tänkt på själv. Så himla fina dina ljusskapelser blev! Jag gillar särskilt att det inte bara blir ljust och mysigt utan även att det blir som små skulpturer.

Svar: Eller hur! jag känner precis likadant, det är helt underbart att man får så himla mycket inspiration! Tack så mycket!
inspirami.blogg.se