Ljus i mörkret och lite diy inspiration

När det blir höst och vinter och mörkt och kallt så är levande ljus helt klart ett måste för mig, jag tänder nog ljus varje dag under den här perioden, ibland säkert 10-15 st samtidit men ibland bara ett. Och jag tänder alltid med tändstickor, jag älskar doften (av svavel haha) som blir då och får aldrig samma känsla om jag tänder med en tändare. De senaste åren har jag varje år haft någon form av grupp med ljus på köksbänken och det blev en sån även i år.
 
 
Med lite ljus, mossa, kottar, lingonris och andra dekorationer så ser den ut såhär. Det är en liten växt i mitten med glitter på också, där har jag slagit in krukan i mossa och lindat med nylontråd (så att tråden inte syns) för att få mossan att stanna kvar. När jag ändå höll på och pysslade blev det det lite annat också.
 
 
Här har jag också lindat in krukan i mossa och så lindade jag in ljuskoppen i lite snöre. Den vet jag inte riktigt var jag ska ha ännu, men jag kommer nog på nåt. Ett litet tips, gamla "silver"fat som man hittar på loppis är perfekta till det här.
 
 
Och till sist gjorde jag iordning den här, som fick bo i vardagsrummet.
 
 
 
 
 
 
#1 - - Anonym:

Vart får man tag i ljusstaken

Svar: Hej, jag har bara tagit en bricka och ställt flera olika ljusstakar på. Ofta är det lätt att hitta både bricka och ljusstakar på loppis.
inspirami.blogg.se