DIY: Förändra med färg

Det är ju så lätt att förändra med färg, genom att bara måla ett antal detaljer i ett rum så kan man förändra hela intrycket. Det började med att jag skulle måla om adventsljusstaken vi skulle ha i vardagsrummet, sen tänkte jag att det nog vore roligt att ha lite fler detaljer i samma färg, så fram med sprayburken. Jag slipade lite lätt innan på grejerna och spraymålade dom sedan. Dalahästen var dock vit innan så den färgade av sig när jag var färdig, men jag sprayade ett lager klarlack över kopparfärgen och så var det problemet borta. Jag använde kopparspray från biltema och vanlig klarlack till bil på sprayflaska. Det enda man ska tänka på när man målar med sprayfärg är att stå nånstans där det går att ventilera, eller helst ute. Kan man inte det så finns det metallicfärg på burk som man kan måla på istället, så nu på vintern eller om bor man i lägenhet kan nog det vara ett bättre alternativ.
 
Jag blev jättenöjd med grejerna och det kan nog hända att det blir några till, men jag är inte riktigt klar med hur det ska se ut överallt i vardagsrummet än så det får vänta lite. 
#1 - - Sandra Lundin:

Superfint! Hur gjorde du för att fina få färg på ljusen? Tejp?
Vill spraya aaaallt här hemma just nu men känner att jag kanske ska hejda mig en aning ;)

Svar: Jag tog 1/4 dels papper som jag "rullade" in ljuset i och så stack jag ner det i mellanrummet som är mellan själva ljuset och ljusstaken. Sen satte jag en tejpbit om så att det skulle hålla sig kvar. Hoppas du är med på hur jag menar, annars kan jag fixa en bild :)Eller hur! Samma här hemma!
inspirami.blogg.se