Lookback 2015

Först när jag började fundera på vad som har hänt och vad jag gjort 2015 så blev det helt blankt, förutom att Wincent föddes såklart. Men med lite mer fundering och hjälp av bilder i telefonen och datorn så insåg jag att det var ju faktiskt lite mer som hände.
 
 
Året började ju med att vi startade upp den kreativa utmaningen Monthly Makers, i vars namn det har skapats otroligt mycket under året. Kika in vår facebook för att hålla koll på vad som händer. 
 
Jag var lagom trött på både snö och mörker och längtade bort till solen och värmen, jag skrev då det här inlägget om Malaga, jag längtar ju lite nu med ska jag ju erkänna. Men vi fick i alla fall hallen färdigrenoverad och Miro trivdes hur bra som helst med all snö.
 
Och så var jag ju gravid också och mådde väl allt annat än bra tyvärr. Det var jobbigt både fysiskt och mentalt och jag längtade efter att kunna röra mig ordentligt och önskade att Wincent skulle vilja komma ut lite tidigare. Under tiden hjälpte vi Olas mamma att packa ihop alla grejer, flytta och packa upp igen. jag fick se norrsken för första gången här i sörmland, tyvärr lyckades jag inte fånga det på bild, men det var äftigt att man kunde se det så långt söderut.
 
Men ut tidigare ville han ju inte, sju dagar efter beräknat datum (enlig ul) fick han för sig att komma ut. Graviditeten och förlossningen i sig är nog bland det värsta jag har varit med om (och då gick ändå förlossningen väldigt bra på pappret sett), men vilken underbar liten Wincent det resulterade i! Jag kunde aldrig föreställa mig att man kunde känna så mycket kärlek och att det skulle vara så häftigt att vara förälder som det är.
 
Under våren njöt jag av att kunna röra mig igen och det blev många promenader, jag var även runt och kollade in lite besöksträdgårdar.
 
Under alla promenader njöt jag även av all natur omkring mig och av att bara vara.
 
2015 var också året då jag lyckades baka bröd för första gången! Receptet hittar ni här.
 
Jag och Ola gick en kajakkurs, då det var länge sedan vi båda hade paddlat, det var verkligen superhärligt och jag hoppas att det blir fler tillfällen nu i år.
 
Vi åkte till Dalarna med Wincent och hade det allmänt mysigt. 
Det kan ni läsa om r, här och här.
 
Wincent fick inviga sin flytväst
 
och åka ut på havet för första gången. Strålande sol, varmt och härligt! 
 
Vi var på min morbros bröllop utanför Vingåker och så blev det en sväng till Färgelanda för att hälsa på Wincents kusin Alva (och hans föräldrar), vi tog även en tur till Göteborg och Liseberg. På vägen dit stannade jag i Karlsborg och hälsade på Sandra, vilket jag tydligen missade att blogga om, men det var mysigt,  jag och Wincent sov över där en natt innan vi fortsatte till Trollhättan där vi mötte upp Ola (som hade varit i Oslo).
 
Under hösten var vi runt på flera dop och så hade vi ju även Wincents namngivning i slutet av September. (foto: Sara Johansson)
 
Tycker att det här fotot på mig och Wincent är så himla fint! (foto: Sara Johansson)
 
Vi fick ju också en möjlighet att se en superblodmåne, det var verkligen superhäftigt! Jag gick ut i natten och fotade lite, kolla in det blogginlägget här. Vi samlade också ihop kläder och annat och körde upp till Stockholm för att lämna in det till Vi Gör Vad Vi Kan för att göra en lite insats till flyktingarna som kom till Lesbos. 
 
Vi passade på att grilla ett par gånger hemma på baksidan, där vi har byggt upp en lite eldstad och sittplatser, det är så mysigt och vi borde verkligen göra det mer än vad vi gjort i år.
 
Jag tog en tur på Sörmlandsleden tillsammans med Miro.
 
Vi gick runt Nävsjön, etapp 35:1.
 
Vi firade vår allra första fars dag här hemma. Sen var vi iväg på Bröllop igen, den här gången var det Olas syster som gifte sig. Hemma har vi hunnit med lite till och bytt ut vår värmepanna, den tidigare oljepannan har bytts ut mot en luft-vatten värmepump och tvättstugan har renoverats, vi blivit med torktumlare! Och jag har fått en pysselhörna med ordentliga bord för allt skapande (det är bara lite eldragning kvar).
 
I December blev det dags för Monthly Makers adventskalender!
Länkar till alla luckor hittar ni här.
 
Vi var uppe i Stockholm och fotograferade oss (mest Wincent), då jag vann en fotografering hos Emma Grann på blogg.se 2014. (Foto: Emma Grann).
 
 
 
 
Vi firade jul, för första gången tillsammans med Wincent.
 
och han fick öppna sin allra första julklapp :) Sedan spenderade vi Nyår tillsammans med vänner, åt god mat och drack gott. Det blev inte så sent, men man är allt lite sliten idag ändå (wincent gav oss inte direkt sovmorgon), även om Miro verkar vara den som är tröttast.
 
Nu är det dags att fokusera på det nya året om man inte redan har gjort det. Så jag önskar er alla ett Gott Nytt År och hoppas att det blir precis som du vill ha det!
 
 
 
 
 
 
#1 - - MATILDA:

vad kul att se tillbaka! fina bilder :D

Svar: Tack! Ja men visst är det, superkul att gå tillbaka och se vad man faktiskt har gjort för nåt :D
inspirami.blogg.se