Monthly Makers Miniatyr

 Den är månadens tema var ju Miniatyr och det går ju verkligen att göra vad som helst på det här temat (nästan i alla fall). Jag knåpade ihop en girlang med minipompoms på.
 
Så fick de hänga i Wincents rum
 
Jag gjorde helt enkelt likadant som de stora pom pomsen jag gjorde för ett tag sen, så kolla där för insruktioner, men använd måtten nedan om du vill göra små. 
 
Papprena jag använde till de här små var 6,4 x 9,5 cm och jag använde 5 papper till varje pom pom. och jag knöt ihop dem med sytrå. När jag vek själva dragsvikningen blev varje "veck" ca 7 mm.
 
Tillsammans med Wincent-tavlan jag gjorde till hans namngivning och avgjutningar på hans små fötter som jag gjorde på Monthly Makers tema Avtryck.
 
 
 
Gå in och kommentera det här inlägget hos Wilda för att visa vad du har gjort och för att vara med i sammanställningen i slutet av månaden! 
 

 

Vi som driver Monthly Makers är:

AliciaAnna MaríaAnnicaBeataBeatriceElsaJessicaMikaelaRuth,  SandraStina och Wilda

 

I vår Facebookgrupp We are Monthly Makers kan den som vill diskutera aktuellt tema, tipsa, visa, bolla frågor och idéer eller prata skapande i allmänhet, kika in där.

Vi finns också på www.MonthlyMakers.com och på vår vanliga Facebooksida.

 
  På Monthly Makers Pinterestsida kan du hittar du inspiration på Monthly Makers teman! 
#1 - - Alicia:

Så fint att de får hänga ihop med fotavtrycken, de liksom hör ihop med varandra tycker jag! Och så rart med pyttepompoms. Blev sugen på att göra några färggranna såna såhär till påsk :)

Svar: Ja, jag tyckte att de passade bra där :) det går ju att göra dem lite äggformade också så kan man ha dem i påskriset :D
inspirami.blogg.se

#2 - - Ruth | HungryHeart.se:

Vad söta de blev!!

Svar: tack! :)
inspirami.blogg.se

#3 - - Stina - Stinas tillvaro:

Så himla fiffigt och sött. Funderar på att ge mig på pompoms till bröllopet, får se om jag lyckas :)

Svar: Tack! Men åh, klart du ska göra, det skulle vara superfint!
inspirami.blogg.se

#4 - - Sandra:

Så fina de blev! Har ju kommenterat hos dig tidigare och bara "åh, pompoms - det måste jag testa" men jag inser att jag aldrig gör något tillräckligt festligt så det blir aldrig av. Men kanske behöver det inte vara till något annat ändamål än att hänga upp det såhär fint. Tack för inspon :)

Svar: Tack! haha nä så kan det ju vara, men livet är en fest, eller? ;) så då funkar de ju bra till vardags också :D
inspirami.blogg.se

#5 - - Louie:

Fint! :)

Svar: tack! :)
inspirami.blogg.se

#6 - - Jessica:

Gud så gulliga!!! <3

Svar: tack! :)
inspirami.blogg.se

#7 - - Wilda:

Så himlans fina! Passar ju perfekt där vid den hyllan och gör så mycket för helheten!

Svar: Ja det blev ett uppsving för hyllan tycker jag :)
inspirami.blogg.se

#8 - - Mikaela:

Gud så fint! Och så fint att Wincents rum är fyllt av DIY-grejer du gjort, pompoms, fötterna, hyllan du byggde osv!

Svar: tack! ja det känns faktiskt lite extra roligt att göra grejer till hans rum, plus att det blir betydligt billigare att göra egna grejer ;)
inspirami.blogg.se