Renoveringen

Ja alltså jag blev ju egentligen klar med Wincents rum för dryga två veckor sedan, men jag glömde lite bort att blogga om det. De tidigare inläggen hittar ni här! Men det jag har gjort i rummet sedan sist är:
 
Spackla skruvhål och skarvar i gipsskivorna en gång till och slipa såklart. Måla där elementet ska sitta ett par gånger och sedan var nästa steg att lägga det nya golvet, det gamla golvet såg ut så här:
Nu är det lite fint gipsdamm i alla repor så de syns extra tydligt, det hade gått att slipa om golvet och sedan lacka det, men problemet är att det är så mjukt så att det hade blivit väldigt fult snabbt igen. Vi valde istället att lägga ett vitlaserat ekparkettgolv, supersnyggt! 
 
Efter golvet var det dags för smyglister och foder runt dörren och fönstret, fönsterbräda och till sist golvlister. Spika, spackla, slipa och måla och nästan till sist var det dags för tapetseringen. 
 
Det häe är det moment jag tycker absolut bäst om, för det blir sån otrolig skillnad när tapeterna kommer upp, vilket inte är så konstigt eftersom det i stort sett är klart efter det. Det som var kvar till sist var såklart eldragningen (eftersom vi har utanpåliggande el). Eller jag har faktiskt en sak kvar kom jag på nu, jag ska måla om elementet så att rörmokaren kan komma och koppla in det, vi kör på el-element så länge så värmen har vi
 
Sen dess har det kommit in lite möbler och lite hyllor har kommit upp (bland annat den här som jag byggde på Monthly Makers tema trä) och så, men det är fortfarande lite småfix kvar som jag tänkte göra innan ni får se hur rummet ser ut.
 
 
#1 - - Sandra:

Åh, vad roligt! Längtar tills vi får se ännu mer från hans rum :)

Svar: Kul att du gillar det! Det kommer, jag lovar :D
inspirami.blogg.se

#2 - - Ruth | HungryHeart.se:

Wow, vad fint det blir! Jag gillar verkligen tapeten. Kan vi inte få se ett litet smakprov på det nya golvet så småningom? =)

Svar: Tack! jag med :) tycker den är såå fin och den blev superbra i rummet med. Absolut, det kommer ;)
inspirami.blogg.se