Truffula tree cake pops

För ett tag sedan gjorde jag ju en Loraxtårta till min syterdotter som fyllde fyra. På tårtan hade jag Truffula tree cake pops, så jag tänkte dela med mig av hur jag gjorde. De blev dock ganska söta men det beror nog på vilka kakor man använder och om man har ljus eller mörk choklad att doppa i. Jag hoppas att ni ursäktar den dåliga kvalitén på bilden, men jag glömde min kamera hemma. 
 
 

Truffula tree cake pops

1 pkt ballerina kladdkaka

50 g färskost (typ philadelfia)

150-200g choklad eller cady melt

ev färg (jag använde pastafärger)

sugrör, cakepop pinnar eller grill/blompinnar

 

Kör ballerinakakorna i en matberedare tills det bara är smulor, ha i färskosten och knåda ihop till en deg.

Rulla bollar och ställ in i kylen i ca en timma.

Smält choklad/candy melt och ha ev i färg.

Doppa först pinnen choklad och tryck sedan in den i bollen, doppa i smält choklad/candy melt och gör ev mönster eller dekorera. Jag gjorde mönstren med en tandpetare när cokladen/candymelten hade stelnat lite. Förvara i kyl.

 

#1 - - Klara:

så fin! vilken verkligen göra något liknande den dagen jag känner en fyraåring :)

Svar: Det tycker jag absolut att du ska! det funkar nog till både äldre och yngre om man bara vill ;)
inspirami.blogg.se