Update

Det känns som att det händer så mycket hela tiden, jag kan inte förstå att man kan ha så fullt upp trots att man är hemma och är (föräldra)ledig!
 
 
Dels var det ju såklart mycket fixande innan Wincents namngivning, men utöver det har vi även varit på tre dop de senaste fyra helgerna, så här snygg var Wincent på senaste dopet som var förra helgen, hur gulligt är det inte med bebisar i finkläder (dock kanske inte det mest praktiska).
 
I söndags fyllde jag år och vi jobbade på att äta upp lite kakor som blev över från Wincents namngivning och så bjöd vi på en äppelsmulpaj. Jag fick ett litet bakryck när jag såg att vi hade fallfrukt i trädgården, tyvärr hade vi inget mjölkfritt smör hemma så jag fick nöja mig med att lukta på den, men den blev tydligen supergod och tog slut i ett nafs (lite synd att jag bara slängde ihop den och därmed inte har ett recept som jag kan bjuda er på).
 
Bilden ovan är från i fredags när jag tog en promenad till min syster, så himla vackert! bilden gör det inte riktigt rättvisa då den är tagen med mobilen..men jag kan verkligen bli helt hänförd över de färger som naturen kan skapa. Sedan fick i alla fall min kära syster vara barnvakt för vi var på bio, vi insåg att vi hade 10st biocheckar hemma som går ut i slutet av januari, så har ni några biotips på kommande filmer är vi öppna för förslag :) Nu kollade vi i alla fall på Black Mass och jag säger bara Johnny Depp vilken sjukt bra skådis han är!
 
För övrigt började inte veckan superbra då jag fick en infektion runt en visdomstand som har gjort att jag har varit ganska off och hängig, det börjar dock bli lite bättre nu med hjälp av pencillin. Men i torsdags var jag barnvakt till mina superhärliga systerdöttrar och förutom film och lövpyssel, tog vi en promenad i skogen där vi kollade in lite gruvhål, picknickade och plockade löv till pysslet.
 
Nu är det helg igen och den 10:e vilket innebär att det är Monthly Makers temasläpp hos månadens värd som är Beata! Så gnugga inspirationsknölarna och kom på vad just du vill skapa! 
 
Här hittar ni samlingsinläggen för tidigare teman: 
Januari - Papper
Februari - Återbruk
Mars - Lera
April - Tändstickor
Maj - Magi
Juni - Mönster
Juli - Rymden
Augusti - Textil
September - Natur
 
Följ Monthly Makers på Facebook och se vad som är på gång!
 
Förutom jag själv är det de här 11 bloggarna som ligger bakom Monthly Makers:
SandraMikaelaJessicaJessEmelieElsaBeatriceBeataAnna MaríaAliciaAgnes
  
 
 
 
 
#1 - - Mikaela:

Så gullig liten Wincent i finkläder!

Svar: eller hur! dör sötdöden lite (även om jag som sagt är lite partisk ;)
inspirami.blogg.se

#2 - - scottish moments:

Hej! Vill gärna vara med i monthly makers den här månaden men jag har inte facebook.. vad är temat för oktober? :)

Svar: Hej! Superkul att du vill vara med! Månadens tema är Garn, du hittar mer info hos Beata (http://radarmagazine.se/beata/monthly-makers-garn/) som är månadens värd. :) Lycka till! jag ser fram emot att se vad du hittar på!
inspirami.blogg.se

#3 - - Sandra:

Alltså Wincent är ju så söt så att jag smäller av :D

Svar: visst är han <3 ;)
inspirami.blogg.se