Bra saker och tips

Nu är det dags för en bra saker lista igen tror jag, det börjar samla på sig lite smått och gott inom olika områden och jag tänkte att jag skulle dela med mig lite.
 
  • Ni vet att jag skrev om lite Malagatips för ett tag sen, då skrev jag om ett berg som heter El Chorro och vandringsleden Caminito del Rey, jag skrev också att leden var avstängd på grund av att den är i så dåligt skick. Igår fick jag reda på att dom har restaurerat den! Jag hade totalt missat att dom ens hade börjat med det, men tydligen så startade restaureringen förra året och igår var invigningen, så nu är det möjligt att vandra där utan klätterutrustning och utan att riskera livet! gissa om jag är sugen på att åka dit igen?!
Såhär ser det ut nu! Bildkälla.
 
 
 
  • Alltså det här med galgar, tidigare har jag haft trägalgar, för jag har tyckt att det är snyggt helt enkelt, men det är ju fruktansvärt opraktiskt. Särskilt om man som jag har rätt mycket klännigar som hänger bredvid varandra och rätt liten garderob, för så fort man tar ut ett plagg så halkar tre andra av sin galge. Men sen hittade jag dessa galgarna på Rusta, det finns säkert på ett antal andra ställen också, men de är klädda med ett antiglid tyg, när jag hittade dem så köpte jag bara ett paket för att testa, jag kan väl summera det som så att jag bytte ut alla mina galgar och nu har jag inga problem med avhalkande kläder längre plus att de tar mindre plats än trägalgarna. Så det är ett tips till alla er som har samma problem som jag hade, jag funderar bara på hur sjutton jag har missat det här och inte köpt dem tidigare! Nu när jag tog kort in i garderoben insåg jag dock att det vore schysst att göra om insidan och slippa all träfärg, men det blir nog ett senare projekt. 
 
 
  • Häromdagen när jag hade tänkt skriva om fröodling och lite sånt så hittade jag ju inte mina fröpåsar, för ett par dagar sedan går jag in i pannrummet för att hämta något annat (pannrummet är även verkstad, verktygstillhåll och förvaring av div saker) så står bunken där, rakt fram på bänken! Och jag hade verkligen letat där inne med, men totalt missat att den stod mitt framför ögonen haha men nu kan jag i alla fall börja planera vad jag behöver köpa för fröer utifrån de jag har.
 
 
  • Och Monthly Makers ska vi inte prata om, sjukt många smarta och fina återbrukade saker och det är ju helt underbart att ni är så många som har hakat på, för er som vill kolla vad det här med Montly Makers är så finns tidigare inlägg här. Vi finns också på FacebookPinterest eller på Instagram under #montlhymakers
Och missa inte samlingsinlägget för Monthly Makers Återbrukstema som publiceras här på onsdag!
 
 
Och lite mer smått och gott:
  • Solen börjar komma fram och det blir ljusare och ljusare vilket gör att i alla fall jag blir både piggare och gladare.
  • Det börjar närma sig slutet av graviditeten, jag är beräknad om ca en månad och det känns helt underbart, jag har verkligen börjat räkna ner, även om jag har ondare nu så känns det lättare rent mentalt.
  • Våran hall börjar bli färdigrenoverad och det känns så skönt att slippa bo med kaos och byggdamm överallt (i alla fall till nästa projekt, men med tanke på bebben så dröjer det nog några månader i alla fall). 
  • Det har börjat komma upp blad och lite grönt i mina rabatter, våren är på g helt enkelt :) jag älskar att se hur det växer dag för dag.
 
 
#1 - - x-handarbete-pyssel:

Provar att kommentera här istället för i monthly maker-inlägget.
http://x-handarbete-pyssel.blogspot.se/2015/03/aterbrukat-vare-har.html

Svar: Det går bra det, jag ser till att din inlägg kommer med i samlingsinlägget :)
inspirami.blogg.se

#2 - - x-handarbete-pyssel:

Tack :)
Nu när jag inte kommenterade i "rätt" inlägg så glömde jag få med raderna jag skrivit om dina återbruksprojekt.
Vinstället föll mig verkligen i smaken!
Började fundera på om jag skulle göra sånt i present endera dagen... Funderar vidare!
Och med galgar - jag har virkat in några gamla trägalgar, så nu hänger plaggen kvar :)
http://x-handarbete-pyssel.blogspot.se/2012/09/glada-galgar-och-enklare-vardag.html
(lite kul att gå tillbaka och leta upp inlägget igen. 2,5 år sedan var detta, tiden går visst...!)

Ha det gott och Tack för att du är med och håller i Monthly Makers- inspirationen flödar! Härligt!

Svar: Härligt! Vad smart att virka in galgarna, det hade jag inte ens tänkt på :) och kul att du gillar vinstället!
Tack själv för att du är med och bidrar, det är så roligt att se att så många hakar på :D
inspirami.blogg.se