VECKANS VEGO: Örtquorn

Jag tänkte börja veckan med att bjuda på ett vegetariskt vardagsrecept, enkelt, snabbt och gott! Jag tycker att det blir absolut bäst om man använder färska örter, men det är inte alltid man har det hemma och då funkar ju torkade istället. 
 
Sedan måste jag ju tipsa er alla om att hålla ögonen öppna imorgon då Monthly Makers tema för Februari kommer ut här på min blogg då jag har äran att vara månadens värd!
 
 
Örtquorn
8-10 Champinjoner
1/4 Purjolök
2 tomater/ett gäng körsbärstomater
300 g Quornbitar
2-2,5dl matlagningsgrädde
Blandade örter t.ex. dragon, timjan, basilika
Salt och peppar
 
Tina Quornbitarna och stek tillsammans med skivade champinjoner och hackad purjolök
Ha i hackade tomater och stek lite till
Häll i matlagningsgrädden och tillsätt örter, salt och peppar efter egen sma
Låt puttra en liten stund och sedan är det klart
Servera med ris eller potatis och en grönsallad