senaste veckan och saker på gång

Vi har varit mestadels sjuka här hemma vilket inte har varit det roligaste, först blev Wincent förkyld, sen Ola och jag som tänkte att jag nog ändå hade klarat mig vaknade i tisdags med halsont. Det bra är att vi nu är friska allihop. Men man kan väl säga att det inte har blivit så mycket fixat eller skapat denna veckan, jag har som mest kollat serier och passat upp på Wincent. Mina pom poms låg uppe på blogg.ses "my everyday" vilket var en superrolig överaskning som gjorde mig glad mitt i all förkylning.
 
 
I torsdags kände jag mig lite bättre och fick för mig att dammsuga lite, Wincent var übergnällig och ville inte alls vara på golvet själv medan jag dammsög. Det slutade med att jag satte honom i matstolen och mutade honom med majskorn, jag gav honom lite majskorn, gick i väg och dammsög lite, han berättade högt och tydligt att det var slut och jag gick och fyllde på mer. Jag var runt och dammsög och så slog det mig att han borde haft slut på majskorn, men han var helt tyst...hmm tänkte jag och gick ut i köket, det visade sig att han hade fått tag i hela byttan med majs och hällt ut den på sitt lilla bord och där satt han hur glad som helst och moffade majs haha 
 
Igår blev det lite babylek och fika med en vän, supermysigt och bebisarna hade roligt även om de gärna kröp åt varsitt håll och var halvt omöjliga att få med på samma bild. Och så råkade det ju vara dimmigt ute, jag har nog sagt det förut men jag tycker att det är sjukt fint och mysigt med dimma, jag var tvungen att ta några bilder i alla fall. Fast samtidgt längtar jag sjukt mycket efter våren och sommaren nu, även om det börjar bli varmare och våren sakta men säkert närmar sig, så känns det som att det är en evighet kvar..
 
 
 
Bra saker på gång då?
 
  • Jo den första saken är att jag nu är anmäld till Superior Race i Stockholm den 18:e juni! Jag är hur peppad som helst och nervös samtidigt haha men det ska bli roligt och så ger det lite extra träningsmotivation så det känns ändå bra. Det är alltså ett hinderbandelopp, vilket jag aldrig ens har testat på innan, visserligen är det det det kortaste loppet på 5km med 20 olika hinder, men jag tror att det räcker gott och väl för mig ;)
  • Nästa grej då..vi ska åka till Gotland i sommar! Vi har vi bokat ett rum och åker ner så att vi är nere halva medeltidsveckan och halva veckan efter det, det ska bli så sjukt mysigt och roligt! Det var rätt längre sedan jag var på Gotland nu, men det är verkligen en ö jag tycker sjukt mycket om och det ska bli superhärligt att åka dit med Ola och Wincent.
 
  • Eftersom vi ska en sväng på medeltidsveckan så har jag även beställt en hög med ylle- och linnetyger för att sy medeltidskläder så att alla i familjen har en uppsättning. Det blir lite sömnad under våren med andra ord.
  • Vi har fått ett förhandsbesked om vår utbyggnad på huset, det blev ett litet frågetecken där ett tag på grund av att en del av marken där den planerade utbyggnaden ska vara är prickad (dvs man får inte bygga där). Men nu verkar vi ha sån tur att detaljplanen är så pass gammal att det går att göra undantag från den. 
 
  • Vi i Monthly Makers fick en förfrågan i vår inspirationsgrupp We Are Monthly Makers ifall vi inte kunde organisera en riksspännande kompisefterlysning; där man helt enkelt kan hitta andra kreativt intresserade att skapa med, gå på utställningar med, bolla idéer med mm. Det har vi nu ordnat!! Så är du intresserad av just det gå till det här inlägget på Alicias blogg och läs mer! Det finns redan efterlysningar från Linköping, Örebro, Stockholm, Skellefteå, Göteborg, Malmö med flera, så gå in och kika, kontakta någon eller gör din egen efterlysning!
  • Och sist men inte minst så har jag grymt mycket diy idéer i huvudet, nu ska jag bara hinna göra dem också.
#1 - - Mikaela:

Gud vad härligt med Gotland, jag skulle gärna också åka dit i sommar! Men det störigaste med att inte få CSN på sommaren är att man inte kan planera sin sommar riktigt utan får se ifall man får något jobb och vad man har råd och tid med att göra då. Jag är så trött på det, vill bara planera in massa kul NU och inte i sista minuten när allt är uppbokat :P

Svar: Visst är det, jag är så peppad! Ja det är väl nackdelen med att studera, det och att försöka få tag på csn ;P
inspirami.blogg.se

#2 - - Wilda:

Åh Gotland drömmer jag om sen jag var där på Almedalsveckan två år i rad. Dock var jag så upptagen då att jag knappt hann se något vettigt. Men så mycket fint på gång hos dig! Det glädjer mig!

Svar: Ja det är verkligen helt underbart fint där! Det ska bli såå roligt att åka dit med Ola och Wincent :D
inspirami.blogg.se