Vinter! och en regnbåge?

Igår morse var jag ute på en promenad med Miro och Wincent i kylan. -11 grader var det när vi gick iväg och jag gick och förs lite lagom om näsan när jag kommer en bit ut ur skuggan och ser jag det här! Det var så sjukt häftigt! Jag har aldrig sett en regnbåge på vintern förut, men det snöade små små små snöflingor (nästan som spray) och så blev det så här häftigt, jag är fortfarande helt förundrad.
 
Det ser ju inte riktigt ut som en regnbåge, mer som en pelare men men. I själva verket hade jag inte min systemkamera med mig, så jag tog lite bilder med mobilen och när jag kom hem från promenaden packade jag in oss i bilen, tog med systemkameran och hoppades på att den fortfarande skulle synas. 
 
Och det gjorde den ju, den var dock tydligare innan, men jag är glad att jag fick med den på bild ändå.
 
Sen passade jag på att ta lite mer vinterbilder när jag ändå hade kameran med mig, uppvirvlande snö efter en bil såg nästan ut som dimma.
 
 
Iskristaller på buskar och träd är så himla vackert tycker jag
 
Det är nästan som att de är helt inbäddade för att skydda sig mot kylan.
 
På promenaden tog jag den här bilden med mobilen och jag tycker att den blev så sjukt vacker, så jag var tvungen att ta med den med :)
 
 
#1 - - Mikaela:

Det finns tydligen en del såna där ljusfenomen som bara syns på vintern när det är snö och riktigt kallt! De har något namn jag inte minns, men tror det är en sån du såg! Coolt ändå!

Svar: Jag googlade lite haha och fick upp halo, men jag vet inte riktigt om det var en sån, men häftigt var det iaf :)
inspirami.blogg.se

#2 - - Liv:

Jag och min syster såg också en sådan pelare igår! Visste inte heller att det kunde vara så, sjukt häftigt iallafall :)

Svar: Kul att ni också såg en! ja verkligen häftigt!
inspirami.blogg.se