Ryggskott! & Funderingar på 2016

Igår började jag dagen med att få ryggskott! Jag var ute och skottade snö på morgonen och plötsligt hugger det bara till på vänster sida i ryggen, sjukt ont gjorde det! Så istället för att åka till Färgelanda och fira Wincents kusin Alva blev jag liggande i sängen hela dagen, otroligt tråkigt och frustrerande och jag vet inte vad. Men jag håller tummarna för att det går över snabbt med hjälp av IR-behandlingar, uppmjukande rörelser och en liten paracetamol/ibuprofenkombo. Så länge får ni hålla till godo med lite funderingar inför det kommande året.
 
Mina tankar om 2016 
Det känns som att det är så mycket jag vill göra, men jag vet samtidigt att jag måste prioritera, för vi vill bygga ut huset och det är verkligen en grej som kommer ta mycket tid och energi, jag har redan ritat färdigt hur det ska se ut och det kommer att bli såå bra!
Jag längtar verkligen ut att vandra lite längre, men istället för Spanien (där jag har vandrat tidigare) är siktet inställt på Kungsleden här i Sverige, eller i alla fall en del av den, men jag kanske skjuter på det ett år om jag känner att det blir mycket med utbyggnationen. Även om det inte blir Kungsleden så vill jag ut och vandra kortare sträckor på Sörmlandsleden. 
 
Appropå renoveringar så vill jag göra iordning Wincents rum och göra om våran entrétrapp. Wincents rum hade jag ju tänkt att starta med i nästa vecka, men nu beror det lite på det här ryggskottet, men jag ser verkligen fram emot att sätta igång!
Sedan vill jag ut och paddla kajak, jag och Ola gick en kurs i somras (eftersom det var väldigt länge sedan någon av oss paddlade), det var så sjukt härligt så det vill jag göra mer.
 
Jag har kommit igång ordentligt med träningen nu (innan ryggskottet that is), men där har jag som mål att komma i samma form (eller bättre) som jag var i innan jag blev gravid.
 
Bloggen hoppas jag att jag kan fortsätta utveckla så att den verkligen blir som jag vill ha den och jag är så glad att det är så många som har hittat hit under året. Jag tror inte att jag egentligen har gjort någon riktigt presentation, jag tänkte att det passar väl bra att köra en sån nu i början av året, så inom en snar framtid kommer det lite mer info om vem jag är för er som är intresserade.
 
När det gäller internet så vill jag bli bättre på att kommentera andras bloggar, sanningen är den att jag är jättedålig på det. Jag tycker själv att det är superroligt när folk kommenterar här på bloggen och jag vill ofta kommentera själv också. Men så sitter jag och surfar på telefonen eller paddan, på telefonen, ja där är det bara smått och jobbigt att skriva och paddan är gammal och seg så varje bokstav tar typ 5-10sek att poppa upp efter att man har skrivit den så det blir inte riktigt av. Men nu har jag en ny surfplatta så jag hoppas att jag kan förbättra mig massor i år!.
 
Monthly Makers är en självklar del, jag är superglad över att jag har fått vara med och starta upp och driva det under det här året. Jag hoppas självklart att fler upptäcker och hoppar på och är med och skapar med oss under det här kommande året med! Idag släpps årets första tema inne hos Beatrice och jag är superpeppad!
 
Sedan vill jag förstås vara en supermamma till Wincent också, det ska bli så himla roligt att få fortsätta se honom utvecklas och lära sig saker. 
Och att lära sig nya saker gäller inte bara för Wincent, jag är en sån som älskar at testa på nya saker så det vill jag såklart göra i år med, vet dock inte riktigt vad än men det kommer nog, Det skulle vara kul att gå en spanskakurs och uppdatera den spanskan jag faktiskt kan och för att bli bättre såklart. Sen har jag även lite funderingar på att läsa vidare till Elkonstruktör, men det är några bitar som ska falla på plats för att det ska vara en möjlighet så vi får se.
 
Det vore kul att resa någonstans i år med, dels för att jag helt enkelt gillar att resa, men också för att det inte blev av förra året, men det liksom några andra grejer här ovan beror ju lite på hur det går med utbyggnaden av huset, men drömma kan man väl alltid?
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Mikaela:

Tycker det är så kul att läsa om allas mål för året såhär i början av januari! Spännande med utbyggnaden av huset, skulle vara kul att se mer av hur ni bor nu och hur ni tänkt bygga ut :)

Svar: Visst är det, man kan få lite egna idéer av det också, tycker att det är superbra! Alltså jag har tänkt att jag skulle göra några sådana inlägg (jag älskar att läsa dem själv), men så tänker jag att vem vill se hur jag bor haha +att det känns som att vi alltid renoverar något vilket gör att man flyttar omkring på grejer och att det då känns lite kaosartat och som att det inte ser ut som det ska. Men jag ska försöka pyssla ihop en rundtur i huset kanske :)
inspirami.blogg.se