Paj utan skal

Jag tycker att paj är supergott, men ibland så gör jag den utan pajskalet så det blir mer som ett tillbehör till något. Sen är ju ett stort plus att det går fort att göra, sköter sig själv i ugnen och är supergott!
 
 
Paj utan skal
600 g  Broccoli
75 g Sveciaost
1/4 Purjolök
7-8 Soltorkade tomater
4 ägg
2 dl Havremjölk
1 dl Matgrädde
Muskotnöt, Salt och Peppar
 

Sätt ugnen på 200 grader. Koka upp vatten och häll i broccolin, koka den nästan mjuk. Häll av och dela i mindre bitar.

Hacka upp purjolök och de soltorkade tomaterna, Riv osten. 

Vispa ihop ägg, mjölk, matgrädde och kryddor och ha i osten 

Blanda ihop purjolök, soltorkade tomater, fetaost och broccoli, salta lite. Lägg allt i en ugnsfast form och häll över mjölk/äggblandningen. 

Ställ in i ugnen i can 30-35 min tills äggstanningen stelnat och den har fått fin färg. Servera med en sallad och t.ex. quornbiff.
 
 
Appropå något helt annat så missar ni väl inte att Monthly Makers tema för februari släpps idag! Kika in hos Sandra för att se vad det är!
#1 - - Sandra:

Men ÅH vad gott! Passar mig perfekt som inte kan äta "vanlig" pajdeg heller ju. Ett supertips helt enkelt :)

Svar: Precis, det tänkte jag inte ens på!
inspirami.blogg.se

#2 - - Ingvor:

Mycket tilltalande recept även för mej som ovan matlagare! Men ... 1/4 purjolök???? Storleken på purjolökar varierar!

Enklare vore väl att ange vikt? :)