På gång

Nu är det mycket på gång, rörmokaren var här idag och kopplade det sista på utedelen till nya värmepannan och så drog han fram vatten till den nya diskhon som ska vara bredvid tvättmaskin och tumlare. Jag har hållt på spacklat och målat lite. Ikväll är det dags att ställa dit tvättmaskin, tumlare och göra iordning diskhon.
 
Jag har letat länge efter en rund vas, men tyckt att de jag hittat varit lite dyra. Nu senast när jag var på loppis hittade jag en för en 20:a, det kan ju inte bli bättre! Jag har en idé på hur jag vill använda den, så nu måste jag bara handla lite grejer till det. Sedan hittade jag en glaskupa och ett laboratorieglas. Jag gillar verkligen laboratiorieglas, jag vet egentligen inte vad jag ska ha det men det hittar nog sin plats såsmåningom. Glaskupan är nog egentligen till nåt typ glöggset eller nåt, men det blir nog ett annat användningsområde för den här. 
 
Jag var på en första träff hos en PT idag, jag känner att jag behöver lite pushning när det kommer till träningen just nu, jag var supernervös när jag gick dit för jag känner mig så sjukt svag, men han var superbra och det var ingen fara alls. Även fast vi bara testade lite övningar idag, för att se vad som funkar för mina handleder (och div annat som fungerar sådär) så känns det både här och där. Framförallt så känns det i höfterna, det märks att jag fortfarande är lite instabil där efter graviditeten, men förhoppningsvis blir även det bättre med lite mer träning. Det kändes i alla fall sjukt bra, jag är superpeppad och håller tummarna för att jag får hålla mig frisk bara. 
 
Sedan är det nått mer i görningen, vi på Monthly Makers håller på och fixar med en överaskning, det har tagit lite tid och mycket diskussioner, meeen det blir en liten cliffhanger här för mer får ni inte reda på just nu, jag lovar att jag ska berätta mer men ni får hålla ut i några dagar. 
Men imorgon får ni hålla utkik på Agnes blogg där hon publicerar sitt inlägg för månadens Monthly Makers, som ni såklart går in och kommenterar med en länk till det ni har skapat på tema Ljus!
 
 
#1 - - Mikaela:

Åh, vill också ha en E-kolv vilken tur att du hitta det på loppis! En av mina klasskompisar har små shotglas i form av olika former av mätglas, så nördigt fina!

Svar: Jag har en mindre som jag också hittat på loppis, ibland fyndar man ;) men åh, jag har sett dem, de är ju helt underbara <3 nördiga saker
inspirami.blogg.se