VECKANS VEGO: Potatissallad med edamamebönor och citron

Jag hittade det här receptet på Green Kitchen Stories och det verkade så himla gott så jag var tvungen att testa. Jag menar potatis i kombination med citron är så sjukt gott bara det! Förutom att jag har använt lite mindre olivolja är receptet det samma och det är en riktig hit! Till potatissalladen hade jag getost med ringlad honung över och det passade superbra, men jag kan tänka mig att det funkar väldigt bra till grillat i sommar också.
 
 
Potatissallad med edamamebönor och citron
6 portioner
 
1 kg potatis
500g edamamebönor
 
Dressing
2 1/2 msk olivolja
1/2 Citron, juice och rivet skal
2 msk sesamfrön
salt och peppar
 
Koka potatisen och skär i mindre bitar.
Koka upp vatten och häll över de frusna edamamebönorna, låt dem stå i några minuter, om de har skal så skalar du annars är det bara att hälla av vattnet. 
Blanda dressingen och blanda ihop allt i en skål.
 
 
 
 
 
 
#1 - - Jess:

Det här är både låter och ser väldigt gott ut! Ska definitivt prova någon gång framöver :)

Svar: Det tycker jag absolut att du ska, det är väl värt att testa :)
inspirami.blogg.se

#2 - - ɑ n n i k ɑ:

Gott!

#3 - - susannesblogg:

Det där ser väldigt gott ut! Dem bönorna har jag endast sätt på resturang. Så dem finns i frysdisken?

Svar: Japp jag har hittat dem på Ica och Willys (har inte kollat så många andra ställen dock), ibland är de färdigskalade och ibland med skal på, ibland står det att de heter Edamamebönor och ibland står det sojabönor på paketet. Hoppas att du hittar! :)
inspirami.blogg.se

#4 - - Marie:

Låter riktgt gott och frächt! Fin blogg med bra insiration :)

http://elisabetmarie.blogg.se

Svar: Visst gör det! Tack! :)
inspirami.blogg.se