Våren i antågande

Jag vet inte var i landet ni bor, men här fick man verkligen en känsla av att våren är på g under helgen. När det känns så har jag otroligt svårt att hålla mig inne och det var nog en av de saker som jag saknade mest när jag bodde i lägenhet i Göteborg, att bara kunna gå ut på sin egen uteplats och sätta sig i solen med en kopp te.
 
 
När temperaturen på norrsidan i skuggan visar 16 grader  då kan man ju inte annat än att bli glad. 
 
 
Häromdagen hittade jag lite penséer och påskliljor på Blomsterlandet som jag inte kunde låta bli att köpa och det passade ju superbra att plantera dem också, det ser ju lite roligare ut med gröna växter som blommar än höstens torkade och vissna som stod i krukorna innan. 
 
 
Den här killen var alldeles lycklig han också då han älskar när man är ute samtidigt som honom, han var med och planterade blommorna också, fast mest ville han sno plastkrukorna och springa iväg med dem. 
 
 
Och så älskar han sin boll, den han ligger och gnager på här, men han kommer gärna springande med den också så att man ska kasta iväg den. 
 
 
Jag vill gärna ha känslan av våren överallt när den väl är på gång så badrummet fick med hjälp av lite tulpaner bli lite vårigt det också.
 
Hur såg er helg ut, hade ni nån sol?
 
 
Just det ett litet tips! Idag är det dags för ett nytt tema för Monthly Makers, månadens värd är Anna María och det är där det nya temat kommer upp, så missa inte det!
 
 
 
 
#1 - - maja:

Vad fint med en tulpan i varje flaska så där och extra lyxigt med blomster på badrummet! Fint! :)

Svar: Ja men eller hur, man får lite spakänsla när man kommer in i badrummet :)
inspirami.blogg.se