VECKANS VEGO: Limequorn med ris

Alltså det är så kul att kolla på alla bidragen till Monthly Makers den här månaden! Jag har förstått att det är flera som har haft problem att kommentera, jag har mailat till blogg.se om det och hoppas få svar snart. Tills dess fortsätt att försöka lägga in länkar till era bidrag i kommentarerna, vi vill ju inte missa någon som varit med och skapat, ni har på er till och med Måndag den 2:a Mars.
 
 
Idag tänkte jag bjuda på ett supergott Quornrecept som blir väldigt friskt av limen, det är väldigt lätt att göra och går fort, perfekt vardagsmat helt enkelt. Originalreceptet hittade jag här. Jag använde matlagningsgrädde, men jag tror faktiskt att det hade varit snäppet godare med creme fraiche.
Limequorn
8 Quornfiléer
5 dl creme fraiche eller matlagningsgrädde
2 lime (rivet skal och juice)
2 msk honung
2 msk soja
1 buljongtärning eller motsvarande 
salt och peppar
 
Riv av skalet från limen och blanda den med creme fraiche, honung, soja, buljong.
Bryn filéerna, pressa och häll limejuicen över filéerna medan de steks.
Häll över resten av ingredienserna och låt det puttra i ca 10 min.
Smaka av med salt och peppar.
Servera med ris eller quinoa och grönsaker.
 
 
 
 
#1 - - Mikaela:

Åh det här ska jag nog försöka laga idag kanske! Sjukt kul att så många är med och bidrar till Monthly Makers, är det kanske ännu fler än förra gången? :D

Svar: Kul! Jag vet inte hur många som var med sist, men jag håller med, det är ju helt underbart att så många är med!!
inspirami.blogg.se