Nutelladagen och smoothierecept.

Idag är det Nutelladagen av alla dagar och jag hade faktiskt tänkt att baka Nutellamaränger dagen till ära. Inte för att jag egentligen visste att det var just Nutelladagen utan för att min finaste sambo fyller år imorgon så det blir lite firande i helgen. Utöver det så blir det kolakakor och knäck som ska göras här hemma. Ja du läste rätt, knäck! haha min sambo gillar verkligen knäck och det blev faktiskt ingen gjord i julas så nu har jag lovat att han ska få knäck till han fyller istället. Recept på Kolakakor och Nutellamaränger kommer nog upp här på bloggen i helgen men så länge får ni ett recept på min favoritsmoothie!
 
 
Hallonsmoothie
4 dl yoghurt
1 banan
2 dl hallon frusna eller färska. 
1 tsk vaniljpulver
 
Mixa ihop allt i en blender eller med mixerstav. Kör man med frusna hallon kan det vara bra att tina dem lite innan man mixar ner dem, om man inte vill ha en superkall smoothie förstås då är det bara att köra. 
 
 
 
#1 - - Mikaela:

Precis sådär gör jag min smoothie med, har inte hittat någon som är godare hittills! + ofta det finns en nutelladag? Haha fantastiskt!

Svar: Vad roligt, inte jag heller, jag har i lite blåbär också ibland men annars är det den som är favvon :)
inspirami.blogg.se

#2 - - Sandra Lundin:

Haha roligt med knäck nu men gulligt av er att äta det nu :)

Svar: haha eller hur! och jag gillar inte ens knäck själv :P
inspirami.blogg.se