Tvättstugerenovering och förvaringstips

Tvättstugerenoveringen går sakta men säkert framåt, allt vatten och avlopp är draget, maskinerna har kommit på plats, bänkskivan och diskhon. Jag hittade den fina mattan som praktiskt nog är en plastmatta på Rusta häromdagen, precis i lagom storlek också. 
Det är ju dock en del kvar som ni ser, luckan ska på diskbänksskåpet, avloppsrören ska byggas in på nått bra sätt, elen ska dras om lite och det ska upp lite lampor. Men det går att använda maskinerna nu och det är så skönt! och att ha en tumlare, sååå underskattat haha, vi har inte haft någon innan och nu på vintern är det verkligen en lyx (när man inte kan hänga tvätten ute). 
 
1. Zinkburkar från House Doctor. 2. Apoteksburkar i en margarinlåda. 3. Vita burkar med text
4. Porslinsburkar med text 5. Plåtburk i svart och mässing 6. Glasburkar och flaska med text
 
Sen har jag börjat fundera lite på det här med förvaring av tvättmedel och sköljmedel, de förpackningar man köper är ju inte direkt roliga, här ovan ser ni några som jag har kikat på, vissa köps färdiga i butik och vissa är lite diy förvaring med ditsatt text av olika slag. Porslinsburkarna har text från Clas Ohlson som ni hittar här och texten på Glasburkarna är gjorda med en dymo märkmaskin. Jag tycker att den med apoteksburkarna är väldigt fin, men den känns inte riktigt som att den passar in hos oss. Den svarta gillar jag verkligen, meeen priset får mig att tveka ganska hårt. Troligtvis blir det någon liknande variant av porslinsburkarna eller glasburkarna.
 
Här kommer en liten sneakpeak på min kommande pysselhörna (som är på andra sidan i tvättstugan). Det ska in ett till bord (för symaskinerna), lite fler hyllor ska upp, bordet på bilden ska göras om lite, lampor ska upp och elen ska dras. Golvet kommer dock få vara som det är, såsmåningom ska avloppet bytas ut och då måste golvet bilas upp så det är inte så stor mening med att lägga något engagemang på det nu. 
 
 
Ni har väl inte missat Monthly Makers Adventskalender btw? Ni kan läsa mer om det här. Och så får ni kika in här imorgon, för då är det jag som har lucköppningen! :) Och följ oss på Facebook för att inte missa någon av lucköppningarna eller annat som händer!