Konstrunda - del 1

Jag tänkte ta med er på en lite konstrunda, bland min egen konst, saker jag målat eller ritat, det kommer inte vara i kronologisk ordning. Men jag tänkte börja med några målningar från ett par år tillbaka när jag gick en distanskurs på en konstskola. Där målade vi bland annat utifrån olika konstperioder.
 
Skepp - Min tolkning av Impressionismen
 
 
Helsingborgs hamn - En annan tolkning av impressionsismen
 
Jag brukar måla i perioder, som det är just nu minns jag knappt när jag målade sist, men för mig behöver idén eller inspirationen komma till mig och jag måste kunna ta tiden att förlora mig i målandet för att det ska vara roligt. Fast suget har börjat komma lite nu, speciellt när jag tittar på målningar jag gjort tidigare. 
 

 Stäpp - På temat Afrika och Postimpressionismen

 
Pumpa - Utifrån temat ljus och skugga