DIY tändsticksask med blommotiv

Jag såg en superfin tändsticksask hemma hos Sandra nu i helgen och blev sugen på att beställa en, men sen kom ju såklart tanken på att det kanske skulle gå att göra en diy variant. Jag letade runt hemma efter fina motiv ur en flora, men tyvärr var alla motiv för stora så det gick inte. Nästa tanke var att skriva ut en bild, men jag behöver köpa färg till min skrivare så det gick inte heller.
 
Några av er såg säkert den här bilden på min instagram igår och det här var ju vad som återstod, att rita ett eget motiv helt enkelt. Jag måttade upp ungefär hur stort motivet skulle vara för att få plats på tändsticksasken och började rita. Jag valde att rita en vitsippa för att få in ännu lite mer vår här hemma. 
 
När jag hade ritat färdig klippte jag ut pappret i rätt storlek för att passa asken och sedan var det dags för texten. Jag ritade upp några stödlinjer och skrev först texten med blyerts innan jag fyllde i med tusch. 
 
 
Så här såg pappret ut, förvikt och signerat. Nästa steg är att limma fast det på asken. Jag började med att limma "ryggen" på tändstiksasken och sedan ovansidan resp undersidan. Jag använde stenlim som jag penslade ut för att få ett jämt lager. 
 
Och så är det färdigt. Jag lämnade sidan med själva plånet så att det går att tända tändstickorna också ;)
 
 
Och jag ska faktiskt erkänna, jag tycker den blev superbra och är sjukt nöjd med den!
#1 - - sandra:

Det blev ju supersnyggt! Vilken grym lösning :D Fasen vad jag älskar att det är så enkelt att göra eget :)

Svar: visst blev det ;) jag älskar också när det är enkla grejer som förändrar så mycket!
inspirami.blogg.se

#2 - - Jenny:

Men vad fin! Har tänkt länge att jag ska pimpa tändsticksaskarna som ligger lite här och var hemma. Blir nog väldigt mycket inspiration av detta, fast med egna favoritväxter!

Svar: Tack! åh vad kul! du får länka när du har gjort dina, det vore kul att se :)
inspirami.blogg.se

#3 - - Mikaela:

Den blev verkligen superbra!!! Jättefint ritat! Smart med stödlinjerna för texten också, jag är sämst på att få till rak text och lika stor text. Det blir alltid lite skevt :)

Svar: Tack! Ja det är en riktigt bra grej, jag är också dålig på det, men stödlinjerna hjälper supermycket (även om det inte är helt perfekt nu heller).
inspirami.blogg.se

#4 - - Ruth | HungryHeart.se:

Men herre gud vad du är bra på att rita!! Så vansinnigt fint!

Svar: Tack! Jag blir så himla glad av allt fint som ni skriver, det går direkt in i hjärtat <3
inspirami.blogg.se

#5 - - Alicia:

Alltså vad skicklig du är! Sååå fin illustration!

Svar: Tack!
inspirami.blogg.se

#6 - - Wilda:

WOW! Du fick mig att ramla av stolen nu, typ. Jäklar vilken talang du är. Och så himla himla bra det blev!

Svar: Åh tack! vad glad jag blir! <3
inspirami.blogg.se

#7 - - Vicky:

men hallå! så är du ju så bra på att rita också?! inte klokt.

Svar: Tack! Vad snälla ni är allihopa!
inspirami.blogg.se