DIY Bebisminne

jag är ledsen för att det har varit dåligt med inlägg de senaste dagarna, men en kombination av ryggskott, dålig sömn och en massa minusgrader har gjort mig trött och opepp på det mesta. Häromdagen hade jag en idé om en diy grej och så jag plockade fram grejer till det och så kände jag bara att jag verkligen inte orkade, så jag struntade i det istället.
 
Nu börjar ryggen bli bättre och bara det gör en hel del, vädret går inte att göra så mycket åt och inte sömnen heller just nu men peppen har kommit tillbaka lite. Idag fixade jag till ett väldigt enkelt (men lite kladdigt) bebisminne, eller jag hade lite hjälp av Ola också. Och det här passar faktiskt in på månadens Monthly Makers tema också, även om inte inte det här är mitt bidrag.  
 Jag gjorde helt enkelt hand- och fotavtryck (av Wincents hand och fot) och ramade in dem tillsammans med ett foto på Wincent. Han blev ju nio månader nu i onsdags så jag tänkte att det kunde vara mysigt att ha. Tycker att ramen med plats för tre foton blev perfekt att använda och fint med passepartouten också. 
Jag använde vanlig akrylfärg som har fördelen att den torkar snabbt och är lätt att få bort från huden. 
Jag använde en guldmetallicfärg (även om den ser mer gul ut på bilderna) och penslade på ett lager på ett papper som jag doppade Wincents fot i och sedan gjorde avtryck på papper med. Handen var helt klart svårast då han inte ville sträcka ut fingrarna helt och/eller krafsade på pappret med fingrarna, men det är väl sånt man får räkna med med bebisar haha
#1 - - Joanna-Livet med Asperger syndrom och kronisk smärta:

Så snyggt

Svar: Tack! :)
inspirami.blogg.se

#2 - - Ruth | HungryHeart.se:

Wow, jättefint och vilken härlig minnessak att ha från bebistiden! Och så himla söt han är, din lilla Wincent. =)
Det är ju inte så lätt att vara pepp om man har ont och inte fått sova ordentligt. :-/ Det kommer säkerligen tillbaka allt eftersom, men säg till om jag kan göra något för att muntra upp!

Svar: Tack! Ja, jag har tänk göra det länge men det har bara inte blivit av, konstigt nog eftersom det är så enkelt, men enkelt är också fint :)Men åh tack så mycket för omtanken, vad gullig du är! Peppen börjar komma tillbaka, jag har hur många diy projekt som helst jag vill göra i alla fall ;)
inspirami.blogg.se