Mässdags!

Nu börjar det bli dags att kolla in vårens mässor, det känns som att jag inte varit på någon mässa på jättelänge, när jag var gravid mådde jag ju inte så bra och kunde knappt gå så blev det ingen och sedan när Wincent kom till världen förra våren blev det lite annat att fokusera på, men i år tänkte jag ta mig iväg på några stycken i alla fall. Det är verkligen olika om man gillar att gå på mässor eller inte, jag brukar ofta tycka att det är jobbigt med mycket folk, men det känns på något sätt som att det är så mycket annat att fokusera på om man är på mässa så det blir lite lättare. Vad tycker du om mässor, brukar du gå på någon?
 
Och det börjar redan idag med Syfestivalen som håller på under hela den här helgen på Stockholmsmässan. I skrivande stund har jag inte planerat vilken dag jag ska åka, men jag tror att det blir idag, jag kommer visserligen att ha med mig Wincent så det kan bli lite av en utmaning ;)
 
Den 11-13 mars är det dags för Vildmarksmässan på Stockholmsmässan, jag är så sjukt sugen på att vandra så det är helt galet, jag har inte varit på Vildmarksmässan förut men det verkar som att man kan få en hel del inspiration och kunskap av föreläsningar och workshops så jag ska verkligen försöka att åka dit. 
 
 
I slutet av mars och april är det dags för trädgårdsmässor, den 18-20 mars är det dags för Stockholms trädgårdsmässa på Kistamässan och den 21-24 april är det Nordiska trädgårdar på Stockholmsmässan, de brukar vara bra båda två så det blir nog ett besök på i alla fall en av dem.
 
 

Och sen den 7-8 maj är det Fitnessgalan på Friends Arena med träning och hälsa på programmet, den har jag inte heller varit på tidigare, men de verkar ha en hel del intressanta föreläsningar och så får man nog en hel hög med motivation när man är där.
 
 
 
 
 
 
#1 - - Mikaela:

Jag var på syfestivalen i höstas och tyckte det var sådär, det var väldigt mycket barnkläder och sånt men det kanske å ena sidan intresserar dig mer iom Wincent ;) Mycket fint, men jag har ingen bebis i närheten att köpa/sy kläder till så :P Kolla in lankavas bås om de har något den här gången med, gillar verkligen deras garner! Min virkade sittpuff är både inspiererad av en liten kudde jag såg i deras bås på mässan och virkad av deras garn!

Svar: Jag är lite besviken faktiskt, jag trodde att det skulle vara mer tyger, håller med om att det var mycket barntyger, men jag var ute efter lite annat med.. men men nu har jag varit där iaf :P
inspirami.blogg.se