Det går framåt

Det går framåt med renoveringen av Wincents rum. Ola är ledig den här veckan så jag försöker att hinna med så mycket som möjligt medan han tar hand om Wincent och det har börjat bra i alla fall. Det enda som är lite tråkigt är att vi får vänta lite på tapeterna, de var restade men förhoppningsvis kommer de nästa vecka. 
 
Sedan sist så har jag målat andra lagret i taket och så har jag tagit bort ett av fönstrena i rummet, två fönster hade ju varit helt underbart om man ser till ljusinsläppet men rent möbleringsmässigt så fungerar det inte så bra. Jag ska försöka lägga in en ritning så att ni får se hur det ser ut rent planmässigt sedan tänkte jag.
 
 
 Men i alla fall, tillbaka till renoveringen, jag började med att såga en liten bit utanför själva fönsterkarmen, fönstret var nämligen inkilat i väggen eller hur jag ska beskriva det, vilket gjorde att det hela tog lite extra tid. Men tillslut var det i alla fall bara ett hål i väggen och fönstret lyckades jag hålla helt så att det kan återanvändas.
 
 
Efter det satte jag dit lister mot utsidan och häftade jag fast vindpapp från utsidan (under tiden jag stod ute och gjorde det började det såklart regna!), på första försöket lyckades jag ha sönder pappen så jag fick göra om det en gång till :P Sedan satte jag dit lister på insidan, isolerade och satte dit en osb skiva (det sistnämnda gjorde jag även vid det andra fönstret som vi flyttat på) och så var det dags att gipsa. 
 
Jag gipsade hela rummet igår och avslutade med att limma dit pappremsor över skarvarna. 
 
De fick torka till idag och så var det dags för att spackla och sätta upp taklisterna.
 
Till taklisterna fick jag äntligen inviga min nya kap- och gersåg, tidigare har jag lånat pappas, men det är ett jäkla släpande fram och tillbaka och jag har velat ha en egen i flera år så nu var det dags och det är verkligen helt galet vad den underlättar typ allt, men framförallt gersågning såklart :) Vet inte hur man kan vara så nöjd för en maskin, men det är jag i alla fall :P
 
to be continued..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Jess:

Men ja, vad kul! Så häftigt att se hur det förändras, steg för steg :)

Svar: Visst är det! :)
inspirami.blogg.se