Sörmlandsleden - Etapp 35:1

Här i Sörmland har vi något som heter Sörmlandsleden, det är en vandringsled som totalt sett är ca100 mil lång. Längs med leden finns vindskydd och grillplatser utplacerade där man kan övernatta och/eller laga mat. Sörmlandsleden är uppdelad i olika etapper och sedan finns även en hel hög rundslingor med varierande längd som man kan gå. För ett par veckor sedan tog jag med mig Miro på en sån rundslinga, nämligen etapp 35:1 som går runt Nävsjön som ligger i närheten av Nävekvarn. Den är drygt 8 km lång och man får väl säga att det är lätt terräng, mest platt, men en del rötter som kan bli lite hala (jag lyckades halka två gånger).
 
Redo för vandring.
 
Här ser man nästan hela sjön.
 
Det var en riktigt skön och solig höstdag och det var rätt många som hade tagit sig till sjön för att fiska, men efter nån dryg kilometer så var det rätt tomt, precis som jag vill ha det.
 
Den här är lite spännande tycker jag, undrar lite vad den har för funktion ;) Kanske som planka för strandsatta pirater.
 
Finaste Miro njöt nog lika mycket som mig.
 
På rundslingan fanns även en gästbok som man kunde fylla i (och även se vilka andra som gått).
 
Så måste man ju pausa lite med lite te och macka, som av någon anledning alltid smakar godare utomhus.
 
Det var så himla skönt och mysigt att vandra den här dagen, även om rundslingan bara är drygt 8km så är det första gången jag går så långt i ett svep sedan innan jag blev gravid.
 
Spångar finns det gott om på den här rundan, men de är i bra skick så inga problem där.
 
och så var det såklart en del fina höstfärger också.
 
Miro filosoferar (kanske).
 
Det är också lite myrmark runt sjön (även om jag inte fick med så mycket av den på bild).
 
Hur underbar är inte den här gamla träsoffan, ser ju ändå ganska stabil ut, eller?