Första advent i efterskott

Det har varit fullt upp med renoveringen i tvättstugan och installationen av nya värmepannan, jag har hållit på och grejat till elva på kvällarna och ändå är det inte klart än ;) eller ja värmepannan är klar, men det är lite kvar i tvättstugan och det ser ut som kaos just nu så ni får ingen bild på utvecklingen där idag. Jag har verkligen en tendens att snöa in på grejer, som nu renoveringen, då jag bara kör på, jag glömmer bort tiden, glömmer att äta etc. Det är verkligen inte hälsosamt och jag blir ofta helt slut av det, men jag har svårt att se det själv när jag väl är inne i det. Nu har jag satt en deadline för mig själv att inte hålla på längre än till nio på kvällen och sedan ta det lite lugnt, jag måste försöka hitta en balans så att jag mår bra och orkar/hinner med allt annat också, det finns ju faktiskt en liten kille här hemma som behöver en pigg mamma på dagarna.
 
Det hela har i alla fall gjort att jag inte ens hunnit fixa en adventsljusstake! helt galet, jag har haft en massa idéer, men det slutade med en enkel variant av tegelsten och mossa som jag till slut fick till idag :)
 
Jag tycker den här kuddiga mossan är så fin!
 
Häromdagen hittade jag en liten glittrig hjort på Åhlens, så jag passade på att göra en liten vinterdekoration med mossan jag fick över och lite annat när jag ändå var i farten. Jag tycker det är så mysigt att ha med naturen in på olika sätt.
 
och ni har väl itne missat att Monthly Makers adventskalender har startat?! Läs mer här eller gå in och kolla på dagens lucka hos Agnes.
#1 - - Mikaela:

Superfin ljusstake och vintergrupp eller vad man ska kalla det!

Svar: Tack! :)
inspirami.blogg.se