Allt och inget

För min del är tyvärr bloggen lite nedprioriterad nu, de stunder som finns när Wincent sover jobbar jag på att bygga upp bäckenbotten och bålstabiliteten igen, tar promenader (äntligen kan jag gå i alla fall 4-5km utan att få ont!) och så försöker jag hålla på lite ute i trädgården och fixa med grejer. På nåt sätt känner jag att jag inte bara vill slänga upp inlägg för att, utan jag vill att de ska vara bra och att jag ska bli nöjd med det jag lägger upp. Och en blogg tar tid, mycket mer än vad jag trodde innan jag började blogga själv. Själva skrivandet tar inte så lång tid (kanske mest för att jag inte är så bra på att skriva och därför inte skriver så mycket) men bilder, att ta bilder och redigera dem, vilket jag egentligen tycker är roligt..men det tar tid, tid som jag känner att jag inte riktigt har, men det kommer inlägg, kanske lite mer sällan men såsmåningom hoppas jag att det kan bli lite mer igen. 

Under dagen idag kommer i alla fall sammanställningen av månadens Monthly Makers tema ut på Jessicas blogg, jag har inte lyckats göra något den här månaden men om du var med tycker jag att du ska gå in och lägga in en kommentar till ditt alster under hennes inlägg. Och har du inte varit med gå in och kika ändå, det kommer ha skapats en hel del grymma grejer den här månaden med!

 

Här kommer en liten uppdatering om vad jag gjort senaste tiden (när jag lyckats ha med mig kameran):

De här söta kalvarna träffade jag på när jag var ute och gick häromdagen, att de kan vara så söta, man blir ju helt glad när man ser dem.
 
 
Jag har hittat en ny favoritblomma, Trillium eller Treblad heter den, jag var runt och besökte ett par besöksträdgårdar förra helgen och fastnade direkt för den här, så himla fin!
 
 
Jag såg också en superfin Magnolia, det är något jag verkligen måste hitta en bra plats för i min trädgård, fast jag vill ha en vit tror jag.
Har du aldrig varit på någon sådan öppen besöksträdgård och gillar trädgård vill säga, så kan jag verkligen rekommendera det, vilken inspirationsboost!
 
I veckan var jag också på ett par trägårdsodlingar, Ingvaldstorp och Ekenäs trädgård. Jag hittade lite kryddor, en blodfläder, lite sommarblommor, en astilbe och lite mer tror jag det blev. Hur som helst så är det bra kvalité på plantorna och ganska billigt, så nu är det bara ut i trädgården och plantera dem där de ska vara :)
 
 
Och så måste jag ju skriva lite om Wincent också, som imorgon blir 7 veckor gammal, helt otroligt vad han växer och utvecklas! (På bilden är han 5 veckor). I tisdags på 6-veckorskontrollen var han 57cm lång och vägde 5,5kg! Han har börjat le och skratta massor, fästa blicken mycket mer på människor och saker, redan för två veckor sedan vände han sig från mage till rygg, men bara en gång och nu i veckan vände han sig tre gånger efter varandra så han verkar ha fått in snitsen på det där. Han har fortfarande en del magknip men det har blivit lite bättre.
 
För egen del så kan jag gå längre och längre och jag känner verkligen att jag blir starkare av träningen jag gör, jag har börjat lägga till lite mer styrkeövningar och i veckan började jag köra lite på crosstrainer också, så skönt att få svettas lite och känna att man verkligen anstränger sig!
 
 
 
#1 - - Mikaela:

Det är så himla häftigt att ni har barn nu :D Och så fin Wincent är! Förstår att det tar mycket av tid då och tycker du gör helt rätt i att ta det lugnt och inte krysta ut blogginlägg bara för att :)

Svar: Ja det är lite overkligt ibland men samtidigt är allt så självklart :) Nu börjar han vara vaken lite mer och ligga och förundra sig i babysittern eller babygymmet, så jag hoppas att det blir lite mer tid till att skriva inlägg framöver :)
inspirami.blogg.se