Sy till bebben - babywrapfilt

Jaha nu är vi helt plötsligt i vecka 40, det är 6 dagar kvar till beräknat datum och samtidigt som tiden går ganska fort, så känns det som en evighet kvar. Jag hade ju hoppats på att han redan skulle vara ute vid det här laget, men tji fick jag. Jag får lite ångest när jag tänker på att att man kan gå över 14 dagar innan man får startas igång vilket betyder att det kan vara 20 dagar kvar och just nu känns det helt helt olidligt, jag hoppas verkigen att det inte blir så. För nu är det verkligen inte roligt, inte för att det har varit så kul innan heller haha men nu är magen verkligen stor och det trycker åt alla håll, illamåendet är värre än nånsin, tröttheten är tillbaka och foglossningen gör ondare så jag har svårt att både sitta, ligga ner och stå upp, man känner helt enkelt inte direkt för att göra en massa saker... Men jag vet att det blir bättre och jag hoppas att han vill komma ut snart så vi får träffa honom :)
 
Jag har i alla fall försökt att sy en del till bebben och hittade en grej som känns väldans smart, babywrapfilt kallas det för. Egentligen är det bara en filt på ca 1x1m där ena hörnet är ihopsytt till en luva och sen viker man helt enkelt in bebisen som en wrap i filten. Och för att göra den ytterligare lite bättre så kan man göra hål för bältet till babyskyddet, vilket göra att t.e.x om bebisen somnar i bilen och man inte vill väcka den, så är det bara att ta med sig hela babyskyddet in och veckla upp filten så att bebisen inte blir för varm, man slipper alltså hålla på och mecka med ytterkläder. Jag har inte gjort någon egen DIY för att jag tycker att den som finns på Idas mirakel var väldans bra så jag följde den helt enkelt förutom när det kom till hålen för bältet, det ser ni här nedanför hur jag har gjort. 
 
 
Så här ser min filt ut i babyskyddet utvikt resp ihopvikt, känns nästan som att det hade varit mysigt att ha en egen sån filt att vira in sig i ibland haha
 
Vid bältet ser det ut som på bilden ovan, jag klippte helt enkelt upp ett tillräckligt stort hål och sicksackade med täta stygn genom båda tygerna. 
 
#1 - - Sandra Lundin:

men åh, så gosigt! snart är han här :D

#2 - - Sandra Lundin:

Hade lite bråttom i morse så jag gick tillbaka nu för att läsa texten. Tycker så synd om dig som verkar ha mått så dåligt så länge :( Känns fint att du varit så positiv ändå hela tiden och nu, nu äntligen snart har ni ju honom hos er!

Svar: Ja det har inte varit en superlätt tid direkt, jag försöker nog vara positiv men jag lovar skenet bedrar nog lite där med, särskilt nu på slutet när det är så himla nära men samtidigt känns det så otroligt långt bort och varje dag känns som en månad typ men snart snart :)
inspirami.blogg.se