Monthly Makers Juni - Mönster

Den här månadens tema blev ju mönster efter en omröstning på Facebook. Det är så himla roligt att se alla bidrag som redan har kommit in på det här temat och denna månaden har även jag lyckats skapa lite. Jag hade en liten betonggjutardag med min mamma, moster och syster efter att jag hade sett ett stort fågelbad i betong i en visningsträdgård. Och av en händelse hade också årets rabarber blivit otroligt stora, så jag ville främst göra ett stort fågelbad av det och måtten på mitt fågelbag blev drygt 70 cm x 80 cm!
 
 
Jag tycker att det blir så otroligt fint när man gjuter av blad, ådrorna på baksidan av bladen kan bli otroligt fina mönster och det passade ju alldeles utmärkt till månadens Monthly Makers.
 
 
Om ni inte redan har varit inne hos Atilio (som är denna månadens värd) och kollat på vad alla har skapat tycker jag att ni ska ta en titt där nu.  Och glöm inte att gå in och länka till erat alster i kommentarsfältet hos henne!
 
 
Som vanligt hittar ni Monthly Makers på FacebookPinterest eller på Instagram under #montlhymakers
 
Vi som håller i Monthly Makers projektet är:
SandraMikaelaJessicaJessEmelieElsaBeatriceBeataAnna MaríaAliciaAgnes och så jag såklart!
 
 
 
 
#1 - - Mikaela:

Shit vilket stort blad! Jättefint! Jag ska premiärgjuta i helgen tänkte jag :D

Svar: Ja, så himla härligt att göra nåt riktigt stort! :) Ja jag såg att du gjöt, gillar den lilla skålen jättemycket, den blev superfin! :)
inspirami.blogg.se

#2 - - Silje:

Dette ble jo kjempefint! Nydelig mønster og så vakkert med de små blomstene oppå :)

Svar: Tack så mycket!
inspirami.blogg.se

#3 - - Sandra Lundin:

Så himla fint! Är verkligen sugen på att gjuta något i betong nu men jag är så klumpig så jag är osäker på om jag kommer ro det i land ;) Finns det något du tycker man ska börja med bara för att testa sig fram?

Svar: Klart du fixar det! Alltså rabarberblad är superenkelt, eller nått annat litet blad med grovt mönster på baksidan för att göra nån skål. Krukor av plastbyttor är också lätt att börja med :)
inspirami.blogg.se

#4 - - Alicia:

Såå fint, Annica! Och vad kul att du körde på betong just den här månaden då vi röstade bort temat :P Jag är väldigt sugen på att prova detta själv någon gång!

Svar: Tack! Ja det var lite min tanke, jag var så himla sugen på att göra nåt i betong så då tänkte jag att varför inte kombinera de både :)
inspirami.blogg.se