Fina Dalarna - del tre

Nu kommer det lite mer bilder från vår resa i Dalarna och även lite från förra gången vi var uppe. Här hittar ni del ett och del två,
 
Längs silverringens kulturslinga finns också Ulvshyttan som också var ett järnbruk, vi åkte bara förbi iår, men förra gången vi var upp stannade vi och kollade lite närmare och jag fotade lite. 
 
 
 
Masugnen är rätt pampig
 
 
och det är något visst med slaggpelarna, dessa i kolhusruinen.
 
 
Men för att återgå till årets resa så blev det en del loppisbesökande, det finns en hel hög med rätt stora loppisar runt om Borlänge, det var kul även fast vi inte hittade så mycket och inte blev det några bilder från det heller.
 
 
Det blev ett par kvällspromenader också
 
 
med massor av mygg, den enda som klarade sig utan myggbett var Wincent som låg säkert under myggnätet
 
 
och så var det ju det här med sjöar och Dalarna igen, jag kan nog inte få nog av dem
 
 
Bara för det slänger jag in en bild från förra Dalarnatrippen också
 
 
Även om vädret var rätt ostadigt och det var en del regn så hade vi det mysigt och kom iväg på en hel del grejer och så var vi ju hemma en del, här är Wincent fullt upptagen med att prata med Tiger
 
 
och jag vet inte vad han drog för skämt, men roligt var det tydligen och det blev sötchock
 
 
Jag avslutar serien Fina Dalarna med den här underbara bilden som egentligen var en av de första jag tog, faktiskt samma kväll som vi kom upp till Dalarna.
 
 
#1 - - Mikaela:

Wincent är så söt!! Och gillar verkligen bilden med halvsjunkna ekan!

Svar: Det är en av mina fovvosar också :)
inspirami.blogg.se