DIY Body Scrub

Nu runt jul kan det vara lite stressigt för många, men jag tycker att det är viktigt att man stannar upp, tar det lite lugnt och tar hand om sig själv. Det kan man ju göra på många olika sätt, läsa en bok, ta en skön promenad eller ta ett långt bad (med en bok i handen) är några av mina favoriter.
 
Häromdagen kände jag verkligen för att bada, tyvärr har vi inget badkar här hemma men som tur är så har mina föräldrar ett och de bor väldigt nära så det är lätt att svänga över. Jag kände för att lyxa till det lite extra och ge min trötta hy en liten boost, väderomställningarna mellan plus- och minusgrader och fuktigheten i luften är inte snäll mot min hud. Jag gjorde en enkel bodyscrub som verkligen blev superbra! Den är exfolierande, mjukgörande och återfuktande + att den luktar supergott! Såklart vill du också testa den, gör då så här.
 
DIY Body Scrub
Ta en burk (med lock) av något slag
Häll i salt  (jag använde salt från Döda Havet).
Fyll på med valfri olja och blanda, fyll på med olja till du tycker att det ser lagom ut. Jag använde ungefär lika mycket eko kokosolja och eko rapsolja (tips, kör kokosoljan i micron några sekunder så att den blir flytande).
Droppa till sist i eterisk olja om du vill ha det och blanda allt ordentligt.
Jag tog ca 20 droppar eko citrongräsolja.
Svårare än så behöver det inte vara! 
Ett tips är att först duscha av sig, sedan masserar man in bodyscruben och så låter man den vara kvar medan man kryper ner i badet, så blandar sig överflödigt salt och olja med badvattnet. Hur härligt som helst!
 
 
 
#1 - - Anna María:

Vad härligt det låter. Måste testa när min andra burk av body scrub är slut.

Svar: Gör det! Jag kan nästan lova att du inte kommer att bli besviken :)
inspirami.blogg.se

#2 - - Mikaela:

Jag brukar göra med socker, olivolja + eterisk olja, bästa att göra sina egna scrubbar och det känns så mycket bättre än de man köper!

Svar: Det funkar ju precis lika bra det, fördelen med dödahanvssaltet är att kornstorleken är väldigt olika, så det blir lite rivigare :) visst är det, och så mycket billigare med :D
inspirami.blogg.se

#3 - - Lis Mari:

Härlig scrub, med så enkla medel :D

Svar: Visst är det, man behöver inte alltid krångla till det för att det ska bli bra :)
inspirami.blogg.se

#4 - - Helene:

Låter härligt!

Svar: Superhärligt verkligen! :)
inspirami.blogg.se

#5 - - Fani:

Vilken rolig idé :)

Svar: rolig, enkel och bra, bättre kan det inte bli ;)
inspirami.blogg.se

#6 - - Anonym:

Detta måste jag testa nästa gång jag badar!

Svar: det tycker jag absolut att du ska! :)
inspirami.blogg.se

#7 - - Lili:

Bra tips! Tack!

Svar: Varsågod! :)
inspirami.blogg.se

#8 - - Nickan:

Jag har testat med vanligt bryggmalet kaffe i. Luktar gott länge, om man nu gillar kaffe.

Svar: Det låter superhärligt! och passar mig alldeles utmärkt då jag inte gillar smaken av kaffe, men älskar lukten haha
inspirami.blogg.se

#9 - - Erika Palmqvist:

Åh vad mysigt! Kanske måste testa :)

Svar: Det tycker jag absolut! Den är superhärlig! :)
inspirami.blogg.se

#10 - - iza svenningsson:

Åh vad härligt!

Svar: Helt underbar! :)
inspirami.blogg.se

#11 - - Mathilda:

Bra tips!
mathildaliv.blogg.se

Svar: Kul att du gillar det! :)
inspirami.blogg.se