Vegetariska världsdagen!

1:a Oktober, alltså idag, är det den Vegetariska världsdagen och den har firats sedan 1977. Jag tänkte passa på att bjussa på några vegetariska recept som jag lagt upp på bloggen tidigare. Även om det kanske blir lite sent att göra nåt av dem till middagen idag så kan man ju äta vego vilken dag som helst ;) hoppas att du hittar nåt som verkar gott!
 
och appropå mat, även om det inte bara är vegetarisk så fick jag nys om att man kan gå på julbord a la Harry Potter, den går av stapeln i The Great Hall från Harry Potterfilmerna på Warner Bros studios i London, det hade ju varit hur häftigt som helst!! Tyvärr såg jag dock att det redan är utsålt, men man kan ju hoppas att det blir fler gånger.
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Mikaela:

Åh såg också det där med HP-julmiddagen! Men det kostade tydligen 3000 spänn också!? Sjukt dyrt!

Svar: Ja jag vet såg det, helt galet dyrt, men det är nästan så att det hade varit värt det :P
inspirami.blogg.se

#2 - - Vajb:

broccolisoppan och risotton såg ju hur mumsiga ut som helst! :)

Svar: det är två av mina favoriter! risotton är helt underbar!
inspirami.blogg.se

#3 - - Jess:

Vilken dröm det hade varit att få äta julmiddag i stora salen! Åh. Får nöja mig med att jag åtminstone varit där, även om jag fick nöja mig med mat i cafeterian efter besöket ;)

Svar: eller hur!? jag har inte ens varit där, men nån gång så ska väl det med bli av, vill verkligen åka dit!
inspirami.blogg.se