Update

Nu känns det som att det är dags för en update igen. Här hemma har det varit fullt upp, Ola stackarn har varit sjuk hela förra veckan, men är äntligen bättre, det har verkligen gått runt runt hemma hos oss de senaste två månaderna, jag håller tummarna för att det ska bli bättre nu. Förutom sjukdom så vi håller äntligen på att installera vår nya värmepanna, det blir en luft/vattenvärmepump (istället för oljepanna som vi har haft tidigare). Jag och pappa har förberett det sista och i veckan kommer dem och installerar utedelen! Det kommer bli superbra och känns ju aningen miljövänligare än den gamla oljepannan.
Men det gör också att vi kan fortsätta med renoveringen här hemma, det är ju så ibland att man måste göra saker i en viss ordning för att få det att fungera. Nästa steg blir att göra iordning i tvättstugan, med ny tvättmaskin och torktumlare (som vi inte har haft innan) och en ny diskho och förvaring. Sedan är det dags för mig att göra iordning halva tvättstugan till pysselhörna för allt skapande, den kommer dock vara lite tillfällig så jag kommer inte lägga jättemycket krut på den nu, men tillräckligt så att den ska ha en bra funktion för allt. SEN efter det är det äntligen dags att göra iordning Wincents rum, det är en hel del som ska göras men det ska verkligen bli superroligt!
 
Och för er som har missat det så är månadens Monthly Makerstema uppe på Agnes blogg. Om ett par dagar kommer ett inspirationsinlägg här på bloggen för er som inte kommit på vad ni vill göra. 
I Lördags var vi bröllop i Stockholm då Olas syster gifte sig, det är så härligt och fint när två människor manifesterar sin kärlek, det gör mig så glad. Det känns verkligen som att det behövs mer kärlek i världen just nu.
Wincent har hunnit blivit hela sju månader, helt sjukt vad det går fort! Han sitter numera jättebra och så har han börja resa sig upp i spjälsängen medan han håller sig i kanten. Han krälar och rullar omkring, kryper bakåt och har börjat äta en hel del vanlig mat, det är rätt skönt nu när vi börjar fasa ut amningen. På kollen i fredags så vägde han 8905 gram och var 70 cm lång! (ledsen för den dåliga bildkvalitén, så blir det när man tar kort inne med mobilen när det är mörkt ute).
 
Och just det jag har blivit med Instagram för ett tag sen också, eller jag har haft det ett tag, men inte börjat amvända det förrän nu. Bilderna i det här inlägget (förutom den på Wincent och Miro) är därifrån, där heter jag myinspirami för er som är intresserade.