Alla helgons dag

Jag är en av dem som tycker att det är lite viktigt att skilja på Alla helgons dag och Halloween. I år är det ju extra svårt då Halloween (som alltid är den 31:a oktober och Alla helgons dag (som infaller på den lördag som är mellan 31:a oktober och 6:e november) infaller på samma dag. Inte för att jag direkt är kristen egentligen, men jag tycker om tanken med Alla helgons dag, en tid för eftertanke och för att minnas de vi saknar som inte finns kvar här längre. Jag tycker om att åka till någon kyrkogård på kvällen, det blir verkligen en speciell stämning med alla ljusen, i år åkte jag till min närmsta kyrka och passade också på att ta lite bilder (och öva på mörkerfotografering). 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Elisabeth Lagerlund:

Vilka fina bilder, jag håller med dej att vi måste hålla isär alla helgons dag med halloween.

Svar: Tack så mycket! Skönt att det är fler som tycker så än jag.
inspirami.blogg.se