Mumsig potatissallad med bönor och linser

När det kommer till mat har det blivit mycket samma lika här hemma på senaste tiden, jag har verkligen inte haft någon större inspiration eller varit sugen på nåt speciellt. Häromdagen fick jag i alla fall ett ryck att göra nåt annat än det jag brukar göra, jag var sugen på potatis och ville jag göra nåt som gick snabbt. Det blev en varm potatissallad med diverse bönor och linser, jag kollade igenom frysen och tog lite av varje av det jag hade hemma och det blev verkligen supergott!
 
Varm potatissallad med bönor och linser
8-10 potatisar
1 dl edamamebönor
1 dl kikärtor
1 dl kokta röda linser 
1 dl sockerärtor
ca 10 st gröna sparris
 
Dressing
4 msk sesamfrön
1 vitlöksklyfta
1/4 dl rapsolja
1/4 dl citronolivolja
1 tsk salt
ca 2 msk örter, t.ex. persilja, dill, koriander, timjan (jag använde frysta)
 
Skala och koka potatisen och koka linserna i en separat kastrull. Sockerärtor, edamamebönor, kikärtor och sparris kokas bara upp snabbt i en kastrull. Häll av vattnet. Skär sparris och sockerärtor  i mindre bitar.
 
Rosta sesamfrön i en torr stekpanna på ganska hög värme till de får lite färg. Blanda sedan ihop dem med resterande ingredienser i dressingen.
 
Lägg potatis, linser, edamamebönor, sockeärtor, kikärtor och sparris i en skål, häll dressingen över och blanda runt. Klart! Servera som den är eller tillsammans med t.ex en quornfilé och lite créme fraiche.