Konstrunda - del 5

Den här konstrundan går tillbaka ganska många år i tiden, tror att de är målade någonstans runt 2003-2004 och tyvärr är inte bildkvalitén på fotona den bästa, men de får duga helt enkelt. De övriga konstrundorna hittar ni under kategorin Artom ni är intresserade.
 
 
Den här är målad i olja och är ca 50x70cm.
Det här är en del av skivomslaget till Brain Salad Surgery av Emerson, Lake and Palmer (1973) och omslaget är gjort av en av mina favvokonstnärer HR Giger som för övrigt är han som har skapat Alienmonstret till filmerna med samma namn. 2005 när jag var i Prag för att vara med på en stor BMX tävling hade jag sån tur att jag fick besöka en Gigerutställning på Nardoni Technicke Muzeum. Det kostade runt 40kr att gå in och det var verkligen en upplevelse. Tyvärr gick Giger bort i maj förra året, men har man vägarna förbi Schweiz så kan man besöka HR Giger Museum som ligger i Gruyères.
 
 
Gitarr, målad i akryl, ca 30x20cm.
Sen fick jag för mig att göra en musiktriologi (kan man säga så om konst?), i varje fall tre tavlor med musiktema som alla tre är målade i akryl på kartong (som i wellpapp) och därför ser det ut lite som horisontella linjer på fotona.
 
 
Trummor, målad i akryl, ca 20x30cm.
 
 
Kurtan, målad i akryl, ca 25x35cm.
När jag var yngre var Kurt Cobain och Nirvana i stort sett de enda "idoler" jag hade (bra förebilder va?) Jag lyssnade såklart på en massa annan musik, men det var något speciellt med Nirvana. Jag kommer ihåg att jag lånade en engelsk bok om Nirvana på biblioteket någon gång på högstadiet som jag skrev av i sin helhet på dator, haha känns helt galet nu, visserligen var inte boken så tjock men ändå!
 
 
#1 - - Mikaela:

Fina, gillar den sista mest! :) Kul idé att måla på kartong! Och haha wow, imponeras av att du orkade skriva av en hel bok, hur kort eller lång den än var :P

Svar: Tack! Ja det var nog helt enkelt så att jag inte hade nåt annat hemma att måla på när inspirationen väl kom, man tager vad man haver hahaJa men jag vet! Fattar inte heller :P skulle inte göra om det kan jag ju säga haha
inspirami.blogg.se

#2 - - Alicia:

Superläckert! Häftig blandning av väldigt realistiskt och sen lite flytande. Gillar även att de är i svartvitt - väldigt effektfullt :)

Tre bilder som hör ihop kallas 'triptyk' :)

Svar: Tack! :D Ja just det så heter det ju!
inspirami.blogg.se