En liten update

I måndags fick vi finbesök av den här supersöta lilla tjejen och hennes föräldrar som är Olas bror och hans fru. Den lilla gobiten heter Alva och är Wincents kusin, hon är runt tre månader äldre än Wincent, men det var första gången vi träffade henne, supermysigt och kul att träffa både henne och hennes föräldrar. Anledningen är de bor på västkusten, så det är inte så att man bara svänger över på en fika. 
 
Men vi tar igen det lite nu, vi ska åka en sväng och hälsa på dem om ett par veckor och så kommer de hit igen till Wincents namngivning. Jag tycker att det är superroligt att Wincent har lite kusiner i sin ålder då mina två kusiner är nästan jämnåriga med min systers barn. 
 
 
 
Här hemma har jag fått ett litet renoverings/byggryck, det har kliat i fingrarna ett bra tag nu och nu är Ola också föräldraledig så då tänkte jag passa på lite. Just nu är det tvättstugan, som framöver kommer vara kombinerad tvättstuga, hobbyrum och förvaring, som ska få sig en liten ansiktslyftning.
 
Jag fick börja med att riva ner en vägg med bilmaskin och slägga, så här snygg är jag när jag renoverar haha jag var i alla fall duktig och kom ihåg både skyddsglasögon och andningsskydd (hörselskydden gå av bara farten så fort man startar maskinen). Men nu är väggen borta och idag har jag börjar mura upp en liten grund som ska bli en sockel där tvättmaskin/torktumlare och tvättho ska vara. 
 
 
För övrigt så har det blivit lite shopping på senaste tiden då vi ska på min morbrors bröllop på lördag, det är ju alltid bra att ha en legitim anledning till att shoppa ;) och sedan hade Lindex 50% rabatt på reavaror idag så jag fick shoppat lite kläder till Wincent också. Inbjudningskorten till Wincents namngivning är klara och ska skickas iväg och jag har fått hem grejer för att göra dekorationer, det känns skönt att vara förberedd (för en sån som mig som har en uns av kontrollbehov) även om det är runt två månader kvar :)
 
 
#1 - - Mikaela:

Shit vad coolt att göra en sån renovering själv! Heja!

Svar: Jag tycker att det är jäkligt kul! det huset som vi bor i nu är till och med den tredje bostaden jag renoverar (har tidigare renoverat en lägenhet och ett hus) haha jag kan inte riktigt låta bli ;)
inspirami.blogg.se