VECKANS VEGO: Rårakor med palsternacka och vegobacon

 

Ibland gillar jag att försöka mig på mer avancerad matlagning men jag kan också tycka att det är väldigt skönt med recept med få ingredienser där man inte behöver tänka så mycket. Det här är ett sånt recept. Lite vardagsvego helt enkelt Jag serverade med vegobacon, men vill man ha vanlig så funkar det säkert också. Det är ju inte världens roligaste rätt att fota kanske men men ni ser i alla fall hur den ser ut ;)

Jag gjorde en morots/vitkålssallad att ha som tillbehör. Jag blandade rårivna morötter och strimlad vitkål med lite rapsolja, vinäger, citronsaft, salt och peppar. Passar superbra till.

 

 Rårakor med palsternacka och vegobacon
4port

3st palsternacka
5st potatisar
3/4 gul lök
4 ägg
salt

 

Tillbehör:

Rårivna morötter eller vitkålssallad

Rårörda lingon

Vegobacon

 

Skala och riv palsternacka, potatis och lök grovt.
Vispa upp ägg, tillsätt salt och allt rårivet.
Stek rårakorna gyllenbruna.

Servera med rårörda lingon, veggobacon och tex rårivna morötter & vitkål.