Lördagsloppis

Jag gillar det här med att gå på loppis, kanske lite mer i vanliga fall dvs när jag inte går runt med kryckor (det komplicerar det hela en del). Men tillbaka till det roliga med loppisar, till att börja med själva idén att man återanvänder saker, vi köper så otroligt mycket nyproducerade saker fast det kanske inte alltid behövs och då känns det bättre (i alla fall för mig) att köpa begagnat rent miljömässigt. Det ju ofta ganska billigt också och därmed snällt mot plånboken. Sedan kan man ju hitta grejer som är lite mer speciella och som kanske inte finns överallt, göra riktiga fynd helt enkelt. Idag snöade jag in lite på glasgrejer på loppisen och även om dagens fynd kanske inte är så unika så är jag väldigt nöjd med mina inköp. 
 
 
En lite mindre damejeanne, den är ca 32cm hög så jag tror att den passar bra med den lite större som jag redan har. 
 
 
Och lite olika glasvaser/behållare, den högsta är 24cm hög, mellan är 14cm hög och den minsta 12cm hög. Jag har lite idéer på vad jag vill göra med dessa om de blir bra så kommer de nog upp här på bloggen sen.
 
Förutom det ovan så köpte jag ett gäng böcker som ska vara till ett projekt framöver, men det avslöjar jag inte vad det är än.
 
#1 - - Mikaela:

Fina fynd! Jag älskar också loppis, tror att jag och mamma ska ge oss ut på en liten runda imorgon :)

Svar: Visst är det roligt! Blev det några loppisfynd för dig?
inspirami.blogg.se

#2 - - Annika Wade:

Vilken fantastisk lampa. Så inspirerande att titta på allt ni gör!
Jag har just upptäckt ert fantastiska gäng. Annika