Wincent 8 månader!

 
Wincent blev igår hela åtta månader! Hur fort har inte det gått?!
Det är ju nästan lika lång tid som graviditeten, men de 9 månaderna känns väl sisådär 3-4 gånger längre haha. Det är så himla roligt nu för Wincent utvecklas så mycket hela tiden, han kryper runt på golvet för fullt och utforskar allt runtomkring och så har han börjat ställa sig upp och gå lite i sidled när han håller i sig. Han äter vanlig mat på dagarna, men ammar fortfarande lite på nätterna och vi har börjat introducera lite mjölk igen (för nu funkar magen som den ska) för att se om han reagerar på det eller inte.
 
Foto: Emma Grann
 
Sen har han i och för sig kommit in i en lite tråkig period då det är jättesvårt att lägga honom i spjälsängen när han ska sova. Han bara skriker, typ massor och ingenting funkar, på bvc tror de att han har kommit i en separationsfas där han börjar förstå att vi (jag och Ola) kan försvinna och att han behöver extra mycket närhet. Det går dock bra att somna i vagnen och i bilen, men annars somnar han helst liggande på oss eller sittandes i knät (vilket visserligen har sin mysighetsfaktor).
På senaste bvc kontrollen, för en vecka sedan, vägde han 9086 gram och var 71 cm lång och han följer sin kurva jättefint :)
 
Foto: Emma Grann
 
Förra året vann jag en fotografering hos Emma Grann i blogg.ses julkalender, tanken var då att jag skulle åka och ta gravidbilder, men sedan mådde jag ju som jag mådde och att åka till Stockholm och stå framför en kamera fanns inte riktigt på världskartan. Men så förra söndagen åkte vi upp till Stockholm för att fota Wincent (vi var med på något hörn med) och Wincent som nästan alltid brukar vara glad och vara lätt att ha att göra med var såklart både ledsen, frustrerad och uttråkad haha det blir inte alltid som man tänkt sig. Men med lite mutande med leksaker, julgranskulor och låtande föräldrar blev det ändå ett helt gäng med fina foton, det var till och med svårt att välja. Men alla foton i det här inlägget är från den fotograferingen, så lite glad var han ju som ni ser :) Stor tack till Emma som tog så mycket fina bilder och hade tålamod med en grinig bebis :) Hennes hemsida hittar ni här och bloggen här.
 
Foto: Emma Grann
 
Ni har väl förresten inte missat dagens lucköppning som Sandra står för idag?!
I gårdagens lucka fanns ju ett mumsigt saffransbullsrecept som Mikaela bjussade på och imorgon öppnas luckan hos Agnes.
#1 - - sandra:

Men alltså WOW vilka fina bilder! Äääälskar verkligen den första. Han är så himla söt :D Skönt också att höra att magen mår bra igen, betyder det att du också kan äta mjölk eller har du vant dig av med det för alltid? :P

Svar: Tack! (säger jag som inte har tagit bilderna :P) den första är en av mina favvisar med, han tyckte att det var superroligt med den där ljusslingan! Jag har börjat introducera det lite nu, men jag märker att jag är lite känslig mot det så jag tar det lugnt :)
inspirami.blogg.se

#2 - - Mikaela:

Vilka fantastiska bilder!!! Så gullig han är!

Svar: Visst blev de bra, jag är verkligen supernöjd! :)
inspirami.blogg.se