Overlockmaskin - invigning

För ett tag sen bestämde jag mig för att köpa en overlockmaskin, det är nått som jag känner att jag har saknat de senaste åren när jag har sytt. Först in i djungeln med att välja vilken jag ville ha, vilka sömmar jag behöver och hur mycket jag ville betala. Det finns ju en del att välja på, först var jag inne på att köpa en lite dyrare som har i stort sett allt, men priset ligger ju därefter och jag kände att det kanske var lite onödigt just nu. Dels eftersom jag inte har sytt så mycket på overlock innan, så jag kanske inte ens kommer att använda alla sömmar och finesser den har. Men också för att vi har en del utgifter, både nu i form av renoveringskostnader och kommande i form av barnvagn och sånt där som är bra att ha när man ska få en bebis. Till slut blev det en basicvariant av ett bra märke, en Elna 664. Jag beställde den från England till ett väldigt bra pris och fick hem den på runt fem dagar. Det enda jag behövde göra när den kom hem vara att byta ut den engelska stickproppen mot en svensk, lätt fixat!
 
 
Och idag blev det äntligen invigning, det blir ju så himla fina sömmar!! Jag blir nästan lite kär. Jag var ju tvungen att sy nått också, så det blev ett symaskinsöverdrag av en bit tyg jag hade liggande hemma. Jag kommer nog sy ett nytt sen, men det här duger så länge. 
 
 
 
Det är i alla fall lite roligare än plastöverdraget som man fick med (och nej jag vet jag har inte strykt det ännu, men snart så). Nu är det bara sy/hobbyrummet som ska göras i ordning så att jag har ordentlig plats för allt, men det dröjer nog ett tag det är lite annat som ligger högre på prioriteringslistan än så länge.